شناسهٔ خبر: 48549687 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی‌ سفیر ایران با مقامات روسیه درباره صدور روادید و سازمان همکاری شانگهای

در دیدار سفیر ایران با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه روسیه بر تسهیل صدور روادید برای اتباع دو کشور تأکید و در ملاقات با نماینده پوتین در امور سازمان شانگهای نیز درباره روند همکاری‌های ایران با این سازمان گفت‌وگو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (سه‌شنبه) پنجم مرداد ماه با «ایوان ولینکین» مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار موضوعات مربوط به همکاری‌های کنسولی فیمابین دو کشور از جمله تسهیل صدور روادید برای سفر شهروندان ایران و روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

طرفین در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری‌های کنسولی متناسب با روند شتابان و رو به رشد روابط دوجانبه تأکید کردند. 

ضرورت برگزاری نشست‌های کارشناسی، تأسیس سرکنسولگری‌های جدید و گام‌های عملیاتی در عینیت بخشیدن به اهداف اقتصادی دو کشور و حل و فصل مسائل ایرانیان مقیم روسیه از دیگر موضوعات گفت‌وگوی طرفین در این دیدار بود.

* دیدار با نماینده پوتین در امور سازمان همکاری شانگهای

به گزارش فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو همچنین امروز (سه‌شنبه) به منظور بحث و گفت‌وگو در خصوص دورنمای همکاری‌های ایران و سازمان همکاری شانگهای با «بختیار حکیم اف» نماینده رئیس جمهور روسیه در امور این سازمان، دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر و فعال سازمان شانگهای با اعضای این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این دیدار بر وجود زمینه‌های مختلف برای حضور فعال‌تر ایران در سازمان شانگهای تأکید و طرف روس بر موضع روسیه در مورد حمایت از عضویت کامل ایران در این سازمان اشاره کرد.

در این ملاقات دورنمای همکاری های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما