شناسهٔ خبر: 48549686 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور مطرح کرد؛

برپایی ۶۰۰ مرکز واکسیناسیون با مشارکت بسیج و شبکه بهداشت در سراسر کشور

چشمی گفت: در موضوع واکسیناسیون کرونا حدود ۶۰۰ مرکز در کل کشور با مشارکت بسیج و شبکه بهداشت و درمان شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسلم چشمی سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: از ابتدای شروع ویروس کرونا به عنوان سازمان بسیج جامعه پزشکی در موضوع ضدعفونی و توزیع ماسک و بحث‌هایی از این قبیل که در ابتدای بیماری مطرح بود ورود کردیم و به تدریج وارد مقوله غربالگری شدیم و در ابتدای طرح ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم غربالگری شدند سپس به تدریج وارد بحث طرح هدفمند شدیم و در آن سه تیم را طراحی کردیم، یک تیم برای نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تیمی برای مراقبت از مبتلایان به کرونا و تیم سوم برای حمایت از افرادی که در مواجهه با کرونا دچار مشکلات مالی شده بودند.

چشمی ادامه داد: امروزه در گام پنجم این طرح هستیم و به مقوله واکسیناسیون ورود کرده‌ایم و با کمک به دولت و وزارت بهداشت راه‌هایی در نظر داریم تا واکسیناسیون به شکل مطلوبی انجام شود.

سرپرست بسیج جامعه پزشکی کشور بیان کرد: در استان هرمزگان که در وضعیت بحرانی به سر می‌برد گام پنجم به خوبی در حال انجام است.

او گفت: به طور کلی در موضوع کرونا حدود ۴۵۰ هزار بسیجی برای فعالیت در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند و در حوزه‌های نظارت، مراقبت و حمایت فعالند و در موضوع واکسیناسیون کرونا حدود ۶۰۰ مرکز در کل کشور با مشارکت بسیج و شبکه بهداشت و درمان شکل گرفته است. همچنین نزدیک ۱۴۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در کل کشور تحت نظارت صفرتاصد بسیج جامعه پزشکی در حال فعالیت هستند و به طور کلی حدود ۳۵۰۰ نیروی تخصصی واکسیناتور به مجموعه‌هایی که مشغول انجام واکسیناسیون هستند فرستاده ایم و امیدواریم مردم هم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ما در راستای مهار پنجم کرونا کمک کنند.

بیشتر بخوانید

 

انتهای پیام/

نظر شما