شناسهٔ خبر: 48549667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شریف‌آباد پاکدشت:

نماز جمعه نقش کلیدی در خنثی سازی توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان دارد

تهران- ایرنا- امام جمعه شریف‌آباد گفت: نماز جمعه به عنوان پایگاه تقویت وحدت و انسجام جامعه، با بصیرت افزایی نقش اساسی در خنثی سازی و نقطه مقابل فتنه‌های دشمنان نظام دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام "قاسم خداپرست" روز سه‌شنبه به مناسبت اقامه نخستین جمعه ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنج مرداد سال ۵۸ به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مهم‌ترین تأثیرات نمازجمعه بر تعالی فرهنگی جامعه، آموزه‌های نظری است که با تبیین مواضع انقلاب و رهبری و تقویت بینش سیاسی در جامعه اسلامی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که نقش نماز جمعه دقیقا نقطه مقابل سیاست و فتنه‌های دشمنان نظام است، افزود: نماز جمعه در مقابله با فتنه‌های دشمنان در جمهوری اسلامی از همان دهه اول انقلاب با هشت سال جنگ سخت و نابرابر دشمن که تا الان که با اقدامات سیاسی و فرهنگی و جنگ نرم ادامه داشته، با هدایت، ایجاد وحدت و آگاه سازی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان نقش مهمی ایفا کرده است.


خداپرست تصریح کرد: دشمن از هیچ تلاشی برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی دریغ نکرده و با تشدید تحریم‌ها، جنگ اقتصادی و ارائه اطلاعات غلط سعی در ایجاد یاس و ناامیدی و شکستن روح عزت مردم با هدف براندازی نظام و ضربه بر بدنه دولت داشته است.


وی افزود: طی چهار دهه اخیر دشمن با انواع فتنه‌ها و آشوب‌ها همواره خواسته انقلاب اسلامی را تضعیف کند و با تشدید تحریم‌ها مردم را در تنگنا قرار دهد اما بیداری و بصیرت مردم، نظامی که ۴۲ سال پیش به عنوان یک نهال غرس شد امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است که امروز دشمن متوجه شده نمی‌تواند به آن ضربه بزند.


امام جمعه شریف‌آباد با بیان اینکه نماز جمعه فرصت مناسبی برای طرح مسائل سیاسی و اجتماعی و مطالبات مردم است، افزود: مطالبه و گلایه حق مردم است و ائمه جمعه به عنوان خادمین مردم موظفند مسائل و مشکلات را به گوش مسوولین برسانند.


روز جمعه پنجم مرداد ماه ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه در تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.
 

نظر شما