شناسهٔ خبر: 48549464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت توان مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی را ندارد

عباسی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گره زدن آب و نان را به برجام موجب انتظار تورمی در هشت سال اخیر و جهش سرسام آور قیمت‌ها دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، علیرضا عباسی در رادیو گفتگو با انتقاد از دولت روحانی که ظرف ۸ سال گذشته اقتصاد کشور را شرطی کرده است، گفت: دولت اقتصاد را به امضای افرادی گره زد که به نوعی در برجام درگیر بودند و این مسئله نه فقط در کالاهای اساسی، بلکه در دیگر موارد تورم و جهش قیمت پدید آورد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی خرید نهاده های دامی و مرغداری ها، گفت:در این راستا دو نرخی شدن، عمده ترین مشکل ماست. مجلس نیز در این زمینه پیشنهاد داده بود به دلیل ناتوانی دولت در مدیریتِ ارز ۴۲۰۰ تومانی، آن را حذف و حمایت را تنها از مصرف کننده داشته باشیم.

عباسی یادآور شد: در قضیه ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت با زیرکی طوری به مردم القا کرد که گویی مجلس می خواهد همه چیز را گران کند و ما به دلیل برهم نخوردنِ آرامشِ روانی مردم کوتاه آمدیم!

دولت می خواست گرانی ها را تقصیر مجلس بیاندازد
وی بار دیگر تاکید کرد مجلس با ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق نیست؛ چراکه توانی در دولت نمی بیند تا این منابع مدیریت شود و لذا قرار بر این شده است که تا زمان روی کار بودنِ این دولت، به ارز ۴۲۰۰ تومانی دست نزدند.

عباسی در پاسخ به اظهارات مهمان حضوری برنامه که به نمایندگی از اصناف تهران، این نوع تصمیم گیری در مجلس را دور از تعقل و تفکر خواند، گفت: مجلس ۲۹۰ نماینده دارد و بنده به تنهایی آنجا نیستم. مجلس به صورت کلی با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بود ولی وقتی بودجه ۱۴۰۰ مطرح شد، نماینده دولت اینگونه اعلام کرد که مجلس می خواهد همه چیز را گران کند و می خواستند تمام گرانی هایی که خود باعث آن هستند را به گردنِ مجلس و حذفِ ارز ۴۲۰۰ تومانی بیاندازد.

دولت توان مدیریت ارز ۴۲۰۰تومانی را ندارد
وی همچنین در پاسخ به مهمان دیگر برنامه که کمیسیون کشاورزی را به ادامه یافتن واردات نهاده ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی متهم کرد، گفت: بنده نمی دانم شما نظر کمیسیون را از کجا گرفته اید!

عباسی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نائب رئیس کمیسیون معتقد نیستم که نظر مجلس بر ادامه روند پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی است ولی اگر دولت توانِ مدیریتِ ارز ۴۲۰۰ تومانی را دارد، بسم الله! ولی دولت نشان داد که چنین توانی را ندارد.

نظر شما