شناسهٔ خبر: 48549362 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ستاری خبر داد؛

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری تزریق می‌شود تا بتوان از شرکت‌های فناور و دانش‎بنیان این استان بیش از پیش حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در حاشیه بازدید از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جمع‌بندی سفر یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق پژوهش و فناوری این استان تزریق می‌شود تا بتوان از شرکت‌های فناور و دانش‎بنیان بیش از پیش حمایت کرد.

او افزود: این استان رو به پیشرفت است و زیست‌بوم لازم برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان شکل گرفته و چشم‌انداز روشنی در این خصوص برای استان تصور می‌شود.

بیشتر بخوانید

ستاری، رشد شرکت‌های دانش‌‎بنیان چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر را قابل توجه ارزیابی و اضافه کرد: طرح‌های خوبی از سوی این شرکت‌ها ارائه شده است که می‌تواند در خدمت منافع ملی قرار گیرد.

او ادامه داد: به طور مثال محصولات یک شرکت دانش‌بنیان فعال در استان توانسته ۳۰ درصد مشکلات شیوع ویروس کرونا را حل کند.

ستاری با تاکید بر تقویت بخش خصوصی در استان گفت: انتظار می‌رود بخش خصوصی در این حوزه فعال‌تر ورود کرده و بتواند با سرمایه‌گذاری زمینه رشد و توسعه استان و ارزش‌افزوده ناشی از تحقیقات علمی را محقق کند.

انتهای پیام/ف

نظر شما