شناسهٔ خبر: 48549332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه اصفهان:

پلیس از ظرفیت نظارت مردم بیش از گذشته استفاده کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: پلیس و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی بهتر است بیش از پیش از ظرفیت نظارت مردم استفاده کنند تا امکان نظارت مستمر و دقیق به منظور کنترل جرائم و افزایش امنیت در جامعه فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار فرمانده انتظامی استان اصفهان و جمعی از معاونان با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و مشکلاتی ناشی از شرایط بد اقتصادی در جامعه گفت: بنده معتقد هستم جمهوری اسلامی ایران برای امنیت این کشور تلاش زیادی انجام داده است، اما متأسفانه آسیب‌ها زیاد است و برای کنترل آن باید چاره‌اندیشی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: خدای مهربان دنیا را برای عمل کردن و اصلاح شدن قرار داده است نه برای عذاب کردن؛ همچنین در قرآن کریم و دستورات دینی بر رعایت عدالت همراه با انصاف تأکید شده بنابراین مجموعه قوانین و اقدامات نیرو‌های امنیتی و انتظامی به ویژه پلیس باید به گونه‌ای باشد که زمینه اصلاح افراد مجرم فراهم شود و حقوق مردم تضییع نشود.

او خاطرنشان کرد: تلاش کنید روش دینی را به کار ببندید و پلیس علاوه بر داشتن اقتدار، عطوفت و مهربانی، مدارا کردن با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد، همچنین در برخورد با تخلفات صنفی بهتر است بیش از پیش با مردم مدارا کرد تا فرصت جبران، اصلاح و دریافت مجوز لازم برای آنان فراهم باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت نظارت مردم به منظور کنترل جرائم و افزایش امنیت در جامعه گفت: بهره گیری از ظرفیت نظارت مردمی، می‌تواند کمک شایانی به اقدامات پلیس داشته باشد چراکه نظارت مستمر، دقیق و گسترده با استفاده از نیرو‌های نظامی امکان‌پذیر نیست.

سردار محمدرضا میرحیدری در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس در استان اصفهان و با اشاره به همدلی نیرو‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی اظهار کرد: سال گذشته، استان اصفهان در کنترل جرم یکی از استان‌های موفق در سطح کشور بوده که این عملکرد، نشان از همدلی و تلاش روز افزون و ایثار نیرو‌های خدوم انتظامی و امنیتی دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: کاهش میزان وقوع سرقت‌های مسلحانه، راه اندازی گشت‌های ویژه در خارج از شهر‌ها برای کاهش ورود سارقین غیربومی، کاهش میزان آدم‌ربایی، افزایش کشفیات مواد مخدر، سلاح غیرمجاز، مشروبات الکی داخلی و خارجی از جمله اقدامات نیروی انتظامی استان اصفهان در سال گذشته است.

او گفت: افزایش ۸۳ درصدی کشفیات قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و کاهش ۴۶ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری و برون‌شهری از دیگر نتایج اقدامات پلیس در سطح استان اصفهان به شمار می‌رود، البته آمار‌های ۴ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را نشان می‌دهد.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: کاهش مجازات برخی از جرائم همچون دزدی، حمل سلاح و آدم‌ربایی باعث جری‌تر شدن مجرمان می‌شود و کار پلیس را سخت کرده و بی‌نظمی و یا ناامنی را افزایش می‌دهد که انتظار داریم مراجع ذی‌صلاح نسبت به این موضوع اقدام کافی را داشته باشند.


انتهای پیام/م

نظر شما