شناسهٔ خبر: 48549325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

پورابراهیمی در تشریح جلسه امروز با مسئولان استان کرمان

طرح ساماندهی بخشی از حاشیه شهر کرمان تصویب شد/ تخصیص اعتبار برای ساماندهی خسارات سیل کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کارگروه ویژه‌ای با عنوان "ساماندهی محله شهرک صنعتی" ایجاد می شود تا بر اجرای "طرح ساماندهی بخشی از حاشیه شهر کرمان" نظارت کند، همچنین اعتباراتی برای ساماندهی خسارات سیل کرمان تخصیص داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلسه ساماندهی حاشیه‌نشینی در شهر کرمان و رسیدگی به سیل اخیر در این شهرستان با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مسئولان کشوری و استانی کرمان امروز سه شنبه (5 مردادماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بنابراین گزارش پورابراهیمی در تشریح بخش نخست این جلسه با موضوع ساماندهی حاشیه نشینی در شهر کرمان گفت: هدف از این جلسه ارائه طرح کارشناسی پژوهشکده سوانح طبیعی بنیاد مسکن با عنوان طرح جامع ساماندهی بخشی از حاشیه شهر کرمان (محله صنعتی کرمان) بود که این گزارش حاصل حدود یک هزار و یکصد ساعت کار کارشناسی شده است.

در ادامه پورابراهیمی با قدردانی و تشکر از اقدامات بنیاد مسکن در ساماندهی بافت های حاشیه‌ای و فرسوده در برخی از شهرها و استان‌ها مانند بندر امام، چابهار، سیستان و بلوچستان، گفت: پس از ارائه گزارش طرح توسط پژوهشگران این پژوهشکده، کلیات طرح به تصویب رسید و شهردار کرمان ضمن موافقت با آن، خواستار حل موانع سر راه اجرای این طرح توسط دیگر دستگاه ها شد، همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، اجرای بخشی از مصوبات را به رویکرد ملی مرتبط دانست که باید در شورای عالی مسکن تصویب شود.

وی ادامه داد: در این جلسه استاندار کرمان جمع‌بندی مباحث را اعلام کرد و گفت؛ این طرح که امروز کلیات آن تصویب شد، شنبه هفته آینده به دست دستگاه ها می رسد و دستگاه ها تا 3 هفته فرصت دارند نظرات خود را درباره آن اعلام کنند و پس از پایان هفته سوم، عملیات اجرای آن را آغاز می کنیم. همچنین کارگروه ویژه ای با عنوان ساماندهی محله شهرک صنعتی ایجاد می شود تا بر اجرای این طرح نظارت کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم بیان کرد: همچنین مقرر شد؛ بخش ملی طرح از طریق کمیسیون اقتصادی و بنده پیگیری شود تا در ماه های آینده شاهد تغییر بافت منطقه حاشیه نشین کرمان با عنوان محله صنعتی و تبدیل آن به یک بافت مدرن و پیشرفته باشیم، بنابراین اگر در این منطقه به نتیجه مورد نظر برسیم، این مدل مطالعاتی برای اصلاح دیگر مناطق حاشیه ای نیز استفاده خواهد شد.

پورابراهیمی در ادامه به بخش دوم جلسه با موضوع رسیدگی به آسیب ها و خسارت های سیل اخیر در شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت: این جلسه نیز با حضور رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، استاندار کرمان و تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان برگزار شد و آخرین وضعیت درخصوص خسارات وارده به شهر پس از سیل اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبق برآوردها حدود 600 میلیارد تومان خسارت به شهرستان کرمان در پی سیل اخیر وارد شده است، گفت: 50 میلیارد تومان از این خسارت به باغات وارد شده و بیشترین خسارت متعلق به شهرستان بافت است، لذا مقرر شد؛ اعتبارات مرتبط با این خسارات از طریق خزانه به مجموعه ستاد بحران تخصیص پیدا کند و در ادامه تعهدات خود را درخصوص احیای قنوات، تامین آب شرب، اصلاح زیرساخت ها، جاده ها و ساخت واحدهای مسکونی عملی کنیم.

بنابراین گزارش، استاندار، دادستان، رئیس کل دادگستری و شهردار کرمان، همچنین معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ازجمله حاضران در  این جلسه بودند./

پایان پیام

نظر شما