شناسهٔ خبر: 48549229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار ستاد نماز جمعه یاسوج با نماینده ولی‌فقیه/از عدم همکاری دستگاه‌ها تا نبود بودجه برای کار فرهنگی

به مناسبت 5 مرداد اعضای ستاد نماز جمعه یاسوج با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرده و مشکلات و تنگناها را بیان کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج اعضای ستاد نماز جمعه شهر یاسوج به مناسبت 5 مردادماه چهل و دومین سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه کشور با آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

حسینی در این دیدار اظهار کرد: نماز جمعه یکی از فریضه‌های مهم مکتب اسلام است و فریضه‌ای عبادی سیاسی است که نقش بسیار مهمی و تأثیرگذاری در جامعه و در تحولات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و سایر حوزه‌ها دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: نماز جمعه در واقع خودسازی و آگاه سازی نسبت به معارف اسلامی بوده و مسلمانان را در همه ابعاد آگاه می‌کند .

وی عنوان کرد: اکنون بعد از گذشت بیش از 4 دهه از عمر انقلاب آثار و برکات نماز جمعه را می بینیم و دشمنان اسلام در این سال ها به صورت غیر عادی و با تمام تجهیزات و رسانه‌های خود به دنبال دشمنی با این سنگر و تریبون استکبارستیز بوده‌‌اند.

امام جمعه یاسوج گفت: وظیفه اصلی ما نگهداشت انقلاب است یکی از این پایگاه‌های حفاظت از انقلاب نماز جمعه است که در چارچوب همه سلایق مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه  وحدت میان مردم و مسئولان به وجود می آورد و نقش این جایگاه در اتحاد و همدلی میان اقشار مردم و مسئولان بسیار مهم است و فعالیت اعضای ستاد هم بسیار تاثیرگذار است. 

در ادامه حجت‌الاسلام سید جواد خاضع  نیز با تبریک ۵ مرداد و همچنین سالروز عملیات مرصاد اظهار کرد: نماز جمعه به برکت انقلاب اسلامی پر بار شده و نماد همبستگی در کشور است.

 رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج با بیان اینکه نماز جمعه سبب حفظ و تقویت ایمان مردم و سرکوب فتنه های دشمنان شده است، گفت: باید حافظ نماز جمعه باشیم وظیفه اصلی ما ساماندهی مطلوب و باشکوه نماز جمعه است و باید این فریضه دینی را به خوبی برگزار کنیم.

وی با تقدیر از ستاد برگزاری نماز جمعه یاسوج افزود: با اینکه کرونا و شرایط سختی بر ما تحمیل شده خوشبختانه در یاسوج با تدابیر خوبی که صورت گرفته شده نماز جمعه در سطح استان به خوبی برگزار می‌شود و تلاش ما این بوده که نماز جمعه تعطیل نشود.

امام جمعه موقت یاسوج به فعالیت های فرهنگی در خلال برگزاری نماز جمعه در ایام و اعیاد اشاره کرد و گفت: در این دوره سخت نیز بر اساس قانون تابع تصمیم ستاد ملی کرونا بودیم.

وی در ادامه به نقش خوب رسانه ها در بازتاب خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: رسانه‌های استان به خوبی در این شرایط کرونایی خطبه ها را نشر دادند.

حجت‌الاسلام خاضع به برخی از مشکلات اشاره کرد و گفت: در این مدت نتوانستیم برخی برنامه‌‌ها را با توجه به مشکلات بودجه‌ای که داشتیم برگزار کنیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام عبودی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان نیز اظهار کرد: بسیاری از برنامه ها به دلیل نبودن جا و مکان به خوبی اجرا نمی شوند باید در این حوزه خیلی بهتر عمل کنیم که نیاز به تجهیزات و تیم رسانه‌ای قوی داریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت‌ها متاسفانه پای کار نیستند و ادارات توجهی به مشکلات ستاد نماز جمعه ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما