شناسهٔ خبر: 48549027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس: ثبت جهانی اورامان بستر شکوفایی اقتصادی منطقه است

گروه استان‌ها - رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس گفت: ثبت جهانی اورامان بستر شکوفایی اقتصادی را در استان و منطقه فراهم‌ می‌کند.

صاحب‌خبر -

محسن فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با تبریک ثبت جهانی اورامان به مردم استان کردستان و منطقه و قدردانی از عوامل تکمیل این پرونده اظهار داشت: اورامان ذخیره‌گاه فرهنگی مناطق کُردنشین بوده و ثبت جهانی می‌تواند بستری برای معرفی ظرفیت‌های موجود به جهانیان باشد.

وی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری اورامان را ضروری دانست و گفت: با توجه به جهانی شدن اورامان باید‌ برنامه‌ریزی و تامین اعتبار لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با تقدیر از همراهی و مشارکت مردم در راستای ایجاد هماهنگی‌های لازم برای ثبت جهانی اورامان، افزود: همکاری مردم مهمترین اصل در راستای ثبت جهانی این منطقه از ایران بود و خوشبختانه این مهم از سوی مردم منطقه با جدیت ویژه‌ای دنبال و پیگیری شد.

وی با اشاره به دستاوردها و نتایج ثبت جهانی هورامان برای مردم این منطقه و سایر مناطق استان کردستان و کرمانشاه تصریح کرد: معرفی اورامان در سطح جهانی و برخورداری از منابع سازمان جهانی یونسکو می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها و رونق صنعت گردشگری در منطقه کمک کند.

فتحی برنامه‌های پایگاه منظر فرهنگی اورامان را برای پیشبرد طرح‌های توسعه گردشگری، مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: همکاری و مشارکت همه ادارات و سازمان‌های دولتی در راستای تسریع در رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم منطقه ضروری است.

انتهای پیام/481/ ع

نظر شما