شناسهٔ خبر: 48548938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قالیباف: سفر به سوریه با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی انجام می‌شود

فارس

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به سوریه، گفت: این سفر در جهت مذاکره و رایزنی در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده که بزرگ‌ترین فرصت برای دو کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه شنبه، ۵ مرداد ماه) پیش از عزیمت به کشور سوریه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم با اشاره به اهداف این سفر گفت: این سفر بر اساس دعوت رسمی کشور دوست و برادر سوریه جهت مذاکره و رایزنی با مقامات عالی  این کشور و همکاری‌های اقتصادی دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌شود.

وی ضمن تبریک به بشار اسد برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد:  این سفر بعد از انتخابات موفق و با مشارکت بالای مردم سوریه و آغاز دوره جدید 7 ساله ریاست جمهوری بشار اسد انجام شده و نیز در جهت مذاکره و رایزنی در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده که بزرگترین فرصت برای دو کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه ما می‌دانیم که امروز شرایط نظامی و امنیتی سوریه و همچنین تهدیداتی که از سوی گروه‌های تروریستی و داعش انجام می‌شد، پایان یافته است و این کشور در مسیر توسعه اقتصادی قرار دارد لذا فرصت بسیار مناسب  و مغتنمی برای دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی در زمینه‌های مختلف برای بخش‌های دولتی و خصوصی و بین تجار است. این موارد موضوعاتی است که در جلساتی با رئیس جمهور، رئیس پارلمان و سایر مقامات عالی‌رتبه کشور سوریه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین نشستی با تجار ایرانی و سوری خواهیم داشت و در حوزه اتاق بازرگانی دو کشور جلسات مفصلی را پیش‌بینی کردیم که بر اساس موافقت‌نامه همکاری همه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه، مذاکرات جدی خواهیم داشت البته این موافقتنامه در آینده نزدیک در مجلس شورای اسلامی و نیز مجلس سوریه به تصویب خواهد رسید. امیدوارم این سفر فرصتی را برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی تجار ما از مسیرهای دریایی و زمینی فراهم کند.

قالیباف اظهار کرد: موقعیت سوریه برای تجارت کشور ما یک فرصت استثنایی است چرا که نزدیکترین منطقه برای ورود به بازارهای اروپا و دریای مدیترانه بوده و همچنین برای استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، توریستی و نیز همکاری های نفتی فرصت‌های زیادی ایجاد می‌کند؛ امیدوارم این سفر سرآغاز خوبی برای روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد.

نظر شما