شناسهٔ خبر: 48548908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترتیل قرآن کریم با گام بلند و ترتیل تند

تولید و رونمایی از نرم افزار

خبرگزاری صداوسیما

نخستن ترتیل قرآن کریم با گام بلند و ترتیل تند در اصفهان تولید و رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان گفت: نخستین ترتیل قرآن کریم با گام بلند و ترتیل تُند، متناسب با معانی آیات در کشور، با عنوان "آوای معرفت" در اصفهان تولید و رونمایی شد.

حجت‌الاسلام سیداحمد سجادی با بیان اینکه این طرح به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان و موسسه معرفت اجرا شده است گفت: تولید این محصول قرآنی مشتمل بر ترتیل به شکل تُندخوانی و با نغمات و الحان فارسی تاکنون در سطح کشور به این شکل سابقه نداشته است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_6767982"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3176627/6767982?width=400&height=300"></script></div>

وی تلاوت آیات "طنین معرفت" با صدای استاد محمدرضا حق‌شناس قاری برجسته کشور و با استفاده از فناوری‌های صوتی این مرکز را از دیگر شاخصه‌های این اثر قرآنی توصیف کرد.
رییس مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با اشاره به امکانات فنی ضبط، ویرایش و پردازش اصوات مرکز رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان گفت: این امکانات ظرفیتی بی‌نظیر برای تولید آثار فاخر قرآنی است و این مرکز آمادگی دارد تا از ایده‌های نو در این زمینه استقبال کند.

وی با اشاره به تولید نرم‌افزار موسوم به "طنین وحی" در سال‌های گذشته در مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه اصفهان افزود: نرم‌افزار طنین وحی مُشتمل بر اصوات شخصیت‌های مختلف قرآنی تهیه شد.
مراسم رونمایی از لوح فشرده ترتیل"آوای معرفت" با حضور آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری، جمعی از قرآن پژوهان، فعالان فرهنگی و قرآنی اصفهان در حسینیه و مجموعه معرفت اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از تعدادی از قرآن پژوهان، اساتید و فعالان قرآنی اصفهان هم تجلیل شد.
قرار است اپلیکیشن کاربردی آوای معرفت به زودی با خدمات ارزنده دیگری از جمله داستان‌ها و قصه‌های قرآنی، تفسیر‌های کوچک قرآنی، ادعیه قرآنی و زیارات به صورت رایگان برای عامه مردم عرضه شود.

تولید و رونمایی از نرم افزار "آوای معرفت" در اصفهان تولید و رونمایی از نرم افزار "آوای معرفت" در اصفهان تولید و رونمایی از نرم افزار "آوای معرفت" در اصفهان تولید و رونمایی از نرم افزار "آوای معرفت" در اصفهان تولید و رونمایی از نرم افزار "آوای معرفت" در اصفهان تولید و رونمایی از نرم افزار "آوای معرفت" در اصفهان تولید و رونمایی از نرم افزار "آوای معرفت" در اصفهان تولید و رونمایی از نرم افزار "آوای معرفت" در اصفهان تولید و رونمایی از نرم افزار "آوای معرفت" در اصفهان

نظر شما