شناسهٔ خبر: 48548885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان:

خط آسیب دیده شبکه آب شرب اصفهان به مدار بازگشت

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت : خط آسیب دیده سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ که سبب کم آبی در محدوده شهرستان فلاورجان وبرخی مناطق شمالی مرکز استان اصفهان شده بودبه مدار آبرسانی بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهرداد خرسندی سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: یکی از خطوط انتقال آب اصفهان بزرگ که از تصفیه خانه بابا شیخعلی کار انتقال آب به مناطق شمالی و غربی کلانشهر اصفهان را انجام می‌دهد ساعت ۲ بامداد امروز دچار حادثه شد و عملیات تعمیر آن تا ساعت ۱۱ طول کشید.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه قطر لوله این خط انتقال آب آسیب‌دیده بسیار بزرگ و در حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیمتر است آبگیری آن بین ۶ تا ۱۰ ساعت به طول خواهد انجامید.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: بر این اساس ۱۷ تانکر سیار آبرسانی از صبح امروز برای تامین آب مردم ساکن مناطق چهار و پنج کلانشهر اصفهان شامل خیابان رباط، خردمند، آل محمد، آل خجند، گلستان و ۲۲ بهمن اختصاص یافت.

خرسندی اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان در شرایط عادی با کسری سه هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب آشامیدنی مواجه است این حادثه نیز موجب اضافه شدن ۲۵ درصد کسری به این میزان شد.

او افزود: در پی این حادثه ۱۰۲ هزار لیتر آب آشامیدنی به شکل سیار بین ساکنان این مناطق توزیع شد.

خرسندی با اشاره به اینکه آبگیری و شروع فعالیت آبرسانی این خط لوله آسیب دیده بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد از شهروندان درخواست کرد در این مدت با صبوری و مدیریت مصرف آب به پیشگیری از کاهش فشار آب در مناطق مختلف کمک کنند.

اکنون تصفیه‌خانه باباشیخعلی ظرفیت تصفیه ۱۱.۳ مترمکعب آب در ثانیه را دارد که با احتساب چاه‌ها و دیگر منابع، در مجموع ظرفیت تامین آب استان ۱۳ هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه است در حالی که نیاز آبی استان به ۱۷ هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

نظر شما