شناسهٔ خبر: 48548766 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آشنایی با وظایف وکیل امور شرکت ها

وکیل امور شرکت ها از جمله واژه‌هایی است که این روزها بیشتر از قبل می‌شنویم. اما وکیل شرکت کیست؟ این شخص چه وظایفی دارد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات را دریافت کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه وکلای پارسا، در واقع فردی را می‌توان به عنوان وکیل برای شرکت انتخاب کرد که واجد شرایط قانونی و حقوقی باشد و اطلاعات کاملی از تمامی مسائل حقوقی داشته باشد. این فرد باید به دادگاه معرفی شود تا در صورت بروز مشکل بتواند از حق شرکت در دادگاه دفاع کند. یکی از مهم‌ترین مواردی که شرکت‌های خصوصی باید بدانند، انتخاب وکیل دادگستری برای شرکت و معرفی آن به دادگاه است. موسسه‌های بسیاری در حوزه وکالت وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید اما در این میان موسسه حقوقی وکلای پارسا با بکارگیری از بهترین وکلای حقوقی به شما در اداره امور قانونی و حقوقی شرکت کمک می‌کند. برای برقراری ارتباط با این مجموعه کافی است با مشاوران حقوقی این موسسه در ارتباط باشید.

انتخاب وکیل برای شرکت‌های تجاری

وکیل امور شرکت ها به شخصی گفته می‌شود که دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری باشد و بتواند در تنظیم کردن قراردادها و دیگر مسائل حقوقی به شرکت کمک کند. این وکیل در واقع زمانی که فعالیت در امور شرکت‌ها را قبول می‌کند از فعالیت کردن در سایر مسائل حقوقی از جمله دعاوی،  خانوادگی و ... اجتناب می‌کند. به همین دلیل است که به آن‌ها وکیل شرکت گفته می‌شود. شما می‌توانید قبل از ثبت شرکت خود اقدام به انتخاب وکیل کنید و در نتیجه کلیه امور قانونی و حقوقی را از ثبت شرکت تا راه‌اندازی آن را بر عهده وکیل خود قرار دهید. اما داشتن یک وکیل دادگستری چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از صاحبان شرکت‌ها اطلاعات کافی و کاملی از قوانین و موارد حقوقی داشته باشد. چرا که در هنگام تنظیم قرارداد یا سایر امور اطلاع داشتن از این موارد بسیار مهم است. اما به دلیل عدم داشتن دانش کافی در این حوزه، موسسین شرکت‌ها اقدام به استخدام یک وکیل مجرب و متخصص در این حوزه می‌کنند.

وظایف وکیل امور شرکت ها

وظایفی که یک وکیل شرکت باید به آن‌ها آگاه باشد بسیار مهم است. برخی از وظایف وکیل متخصص امور شرکت ها در احصا قانون است در نتیجه باید مانند سایر پرونده‌ها دارای طرح اقامه دعوا باشند تا بتوان به آن‌ها رسیدگی کرد. همچنین در بسیاری از موارد مسئولین شرکت از وکیل می‌خواهند که به تنهایی و با اختیار خود امور شرکت را در دست بگیرد. برای مثال اخذ و داوری استعلامات از سازمان‌های دیگر. همچنین به یاد داشته باشید باید در هنگام تنظیم قرارداد کیله وظایف را در آن ذکر کنید تا وکیل شرح وظایف خود را بداند در این صورت با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد. در ادامه تعداد دیگری از وظایف یک وکیل دادگستری را بررسی می‌کنیم.

مطالبه کردن اسناد تجاری مانند چک و سفته که از مهم‌ترین کارهای وکیل امور شرکت ها است.

تنظیم و عقد قراردادهای تجاری مانند خرید و فروش مستغلات و املاک

نظارت داشتن بر قراردادهای مربوط به شرکت در واحدهای مختلف

امکان حضور در واحد حقوقی شرکت به صورت توافقی

تنظیم قرارداد با وکیل شرکت

برای در اختیار داشتن وکیل امور شرکت ها شما باید قبل از انجام کاری اطلاعات کافی درباره سابقه و تخصص وکیل به دست آورید. بعد از اینکه از وکیل مورد نظر خود مطمئن شدید می‌توانید اقدام به تنظیم و عقد قرارداد کنید. برای تنظیم شدن این قرارداد وکیل دادگستری شرایط خودش را اعلام می‌کند که این شرایط معمولا شامل دستمزد و نحوه پرداخت، حدود فعالیت وکیل و ... می‌شود. در صورت توافق صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است همکاری وکیل شرکت تا زمانی با شرکت ادامه پیدا می‌کند که پرونده در دادگستری در جریان باشد در غیر این صورت، بعد از به نتیجه رسیدن پرونده، قرارداد و همکاری بین طرفین تمام می‌شود. برای انتخاب یک وکیل مجرب و متخصص پیشنهاد ما به شما موسسه حقوقی وکلای پارسا است.

دریافت مشاوره از وکیل

همانطور که گفتیم وکیل امور شرکت ها می‌تواند کمک بسیاری به شما کند. اما مهم‌ترین کار مشاوره گرفتن قبل از راه‌اندازی شرکت است. بسیاری از شرکت‌ها بعد از اقامه دعاوی اقدام به استخدام وکیل دادگستری می‌کنند. اما بهترین کار قبل از ثبت شرکت، وکیل شرکت خود را انتخاب کنید. برای دریافت مشاوره‌های وکالت به موسسه‌های حقوقی مراجعه کنید تا بتوانید از بهترین و و مجرب‌ترین وکلای حقوقی برای اداره مسائل حقوقی و قانونی شرکت خود استفاده کنید.

چرا یک شرکت به وکیل نیاز دارد؟

تصور کنید در یکی از مباحث حقوقی مانند ابطال صورتجلسه شرکت به مشکل برخورده‌اید و نیاز به طرح و اقامه دعاوی دارید. در این زمان کدام یک از افراد هیات مدیره می‌تواند این مسئولیت مهم را انجام دهد؟ تا چه اندازه اعضای شرکت نسبت به مسائل حقوقی آگاه هستند؟ در این مواقع حضور یک فرد متخصص و دانش می‌تواند به تسریع روند پرونده به شما کمک کند به همین دلیل است که وکیل امور شرکت ها تا به این اندازه اهمیت دارد. وکیل شرکت ضمن داشتن دانش کافی تجربه لازم نیز در حل پرونده‌های مختلف را دارد در نتیجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل شرکت شما را حل می‌کند.

خدماتی که وکیل شرکت در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد

وکیل امور شرکت ها بر روی قراردادها و نحوه تنظیم آن‌ها نظارت دارد

وکالت پرونده‌های حقوقی را بر عهده دارد.

تنظیم کردن قراردادها، شکوائیه و

همانند وظایفی که شما در قرارداد هنگام همکاری با وکیل ذکر می‌کنید، وکیل نیز باید خدماتی که در اختیار شرکت شما می‌گذارد را ذکر کند تا بعد از اتمام قرارداد مشکلی برای هیچ کدام از طرفین ایجاد نشود.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما