شناسهٔ خبر: 48548478 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت صنعتی:

کسب و کارهای پلتفرمی، اقتصاد دنیا را تسخیر کرده اند

کیانی بختیاری گفت: پلتفرم‌ها و کسب و کارهای پلتفرمی، اقتصاد دنیا را تسخیر کرده اند و تجارت الکترونیک را توسعه داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانی بختیاری رئیس سازمان مدیریت صنعتی در برنامه اولین جایزه ملی تجارت الکترونیک اظهار کرد: سازمان مدیریت صنعتی با بیش از ۶۰ سال سابقه خدمت با هدف کمک به توسعه ظرفیت مدیریت کشور تاسیس شده است.

او افزود: در سازمان مدیریت صنعتی یک بخش مشاوره و تحقیق و یک بخش آموزش داریم.  از ۲۴ سال گذشته سازمان مدیریت صنعتی هر سال اقدام به معرفی شرکت‌های بزرگ کشور می‌کند که انگیزه ای برای گسترش فعالیت آن‌ها باشد.

این مقام مسئول گفت: ما با یک موضوع سایبر فیزیکی مواجه هستیم که کمک کرده که در دنیای مجازی هم گزارش‌هایی را تولید کنیم و همچنین کمک کرده توسط دستگاه دیتا ماینینگ نمایش دهیم. از سیستم‌های متمرکز به سمت سیستم‌های غیر متمرکز حرکت کرده ایم.

او گفت: تفاوت در هوشمند سازی صنایع و استفاده از فضای جستجو است، دیتا درحال تولید است و ۱۰ به توان ۱۸ بایت داده درحال اجرا است. همین دیتا در سال ۲۰۲۵،  حدود ۶/۵برابر می‌شود.

وی ادامه داد: داده‌های عظیم یک بخش به کمک فرایند ارتباطات به عصر دیجیتال و بازار‌های دیجیتالی آمده و به عبارتی یک محصول سنتی با یک نوآوری در سرویس ادغام خواهد شد و کسب و کار‌های پلتفرم ها را شکل می‌دهند.

کیانی گفت: پلتفرم‌ها، اقتصاد دنیا را تسخیر کرده اند و تجارت الکترونیک را توسعه داده اند.

او افزود: کل جمعیت جهان ۵۶ درصد زندگی شهر نشینی دارند و بیش از ۶۶ درصد استفاده از موبایل و ۵۹ درصد از جمعیت جهان از کسب و کار اینترنتی استفاده می‌کنند و به یک جهان کاملا دیجیتالی داریم ورود  می کنیم.

در ادامه مراسم سلاح ورزی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در کشور بالاتر از بحث تجارت الکترونیک با دولت الکترونیک و حکمرانی داده ها مشکل داریم. اگر بخواهیم بررسی کنیم اثر دولت الکترونیک چیست، نمی توانیم رد پای اثر بخشی پیدا کنیم.

وی گفت: متاسفانه طیفی از قانونگذاران به جای حل مشکلات به سمت طرح صیانت می روند که خوشبختانه فعلا این موضوع لغو شده و در مرکز توسعه تجارت الکترونیک قدم های بسیار خوبی برداشته شده است.

این مقام مسئول گفت: در راس توسعه تجارت الکترونیک در ایران، حضور سیستم بانکی ما پررنگ نیست و  در بحث اعتبار مشکل داریم و فقدان حساب های واسطه ای هم وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما