شناسهٔ خبر: 48548335 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

سخن‌گوی ستاد کرونا: آمار فوتی‌های کرونا در آبان‌ماه به کمتر از ۵۰ نفر خواهد رسید

فاطمه مختاری

به‌گفته سخن‌گوی ستاد ملی کرونا، با سرعت‌گرفتن واکسیناسیون، آمار فوتی بر‌اثر ابتلا به کرونا در آبان‌ماه به کمتر از ۵۰ نفر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

سخن‌گوی ستاد ملی کرونا اعلام کرده است با شتاب‌گرفتن واکسیناسیون کرونا در کشور و تهیه واکسن کافی، آمار فوتی بر‌اثر ابتلا به کرونا در آبان‌ماه به کمتر از ۵۰ نفر خواهد رسید. واکسیناسیون کرونا در ایران که از اواخر بهمن‌ ۱۳۹۹ با واکسن اسپوتنیک وی روسی آغاز شد، اکنون در آستانه مرحله سوم و تزریق به افراد در مشاغل پرخطر است و واکسیناسیون عمومی نیز در زمستان آغاز خواهد شد.

در‌حال‌حاضر، پوشش واکسیناسیون در استان‌های جنوبی و جنوب‌شرقی کشور شامل سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان‌جنوبی، خوزستان و کرمان به جمعیت ۴۸ تا ۵۰  سال، در شهر تهران به جمعیت ۵۸ تا ۶۰ سال، در دیگر شهرستان­‌های استان تهران به جمعیت ۵۵ تا ۶۰ سال و در دیگر شهرستان‌های کشور به جمعیت ۵۵ تا ۵۸ سال رسیده است. واکسیناسیون باقی‌مانده گروه­‌های سنی مسن‌تر همچنان ادامه دارد.

به‌گزارش ایسنا، سخن‌گوی ستاد ملی کرونا گفت دانشجویان هم در اولویت‌بندی دریافت واکسن هستند و اکثر آنان تا آبان و نهایتا آذر واکسینه می‌شوند. علی‌رضا رئیسی افزود واکسیناسیون گروه سنی مسن‌تر از ۴۰ سال تا آخر مهر به‌اتمام می‌رسد. رئیسی درباره میزان واکسن‌های واردشده به ایران اعلام کرد:

با احتساب واکسن‌های خارجی و سبد کوواکس، به‌طور میانگین از شهریور، ماهانه بین ۷ تا ۱۰ میلیون واکسن به‌دستمان می‌رسد که تا پایان هفت ماه، یعنی حدود ۷۰ میلیون واکسن خواهیم داشت؛ بنابراین، خیال مردم راحت باشد که تا پایان سال همه گروه‌های هدف حداقل یک دُز واکسن را دریافت خواهند کرد.

سخن‌گوی ستاد کرونا گفت تا پایان مهر می‌توان ۲۲ میلیون نفر ازجمله افراد فعال در مشاغل پرخطر را واکسینه کرد. تا امروز، ۵ مرداد ۱۴۰۰، حدود ۱۱ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده که حدود ۸/۵ میلیون دُز آن به تزریق دُز اول مربوط می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما