شناسهٔ خبر: 48547664 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد

«تصادف ساختگی» ترفند سارقان حرفه‌ ای / کشف ۲۰ فقره زورگیری از رانندگان

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای خبر داد که با ترفند تصادف ساختگی اقدام به سرقت و زورگیری از رانندگان می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ کاراگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفتگو با فارس از دستگیری اعضای باند سه نفره سارقان زورگیر خبر داد و گفت: متهمان با ایجاد تصادف‌ های ساختگی از 20 مالباخته زورگیری کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه دستخال در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: ساعت 10 صبح هفدهم تیرماه یکی از شهروندان ضمن تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 خبری مبنی بر یک فقره زورگیری در بزرگراه شهید چمران مسیر جنوب به شمال را اعلام کرده که با دریافت خبر سریعا ماموران گشت کلانتری 125 یوسف آباد در محل حاضر شده و شاکی اعلام می کند که در اتوبان شهید چمران به سمت شمال با خودروی سراتو در حال تردد بوده که ناگهان یک دستگاه خودروی پراید با سه نفر سرنشین با خودروی وی تصادف ساختگی کرده و هر سه نفر سرنشین از خودرو پیاده و اقدام به سرقت اموال شامل وجه نقد موبایل و ... کرده و پس از سرقت از محل متواری شدند.

وی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت مالباخته، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار دایره مبارزه با سرقت های خاص پایگاه سوم آگاهی قرار گرفت و در اولین اقدام با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم دو نفر از سارقان به نام های «یوسف» و «شهروز» دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: پی جویی کارآگاهان حاکی از آن بود این باند سرقت به صورت سریالی و پی در پی مبادرت به اعمال مجرمانه به شیوه خشن و به عنف می کنند، لذا از متهمان دستگیر شده تحقیق بعمل آمد که با اظهاراتی ضد و نقیض سعی در کتمان حقیقت و گمراه نمودن مسیر پرونده را داشتند که پس از مواجهه با شواهد و مستندات به بزه انتسابی با همدستی یکی از دوستانشان به هویت غفور معترف شدند.

سرهنگ کارآگاه دستخال افزود: کارآگاهان در ادامه موفق به شناسایی مخفیگاه «غفورم واقع در محله فلاح شده و پس از هماهنگی قضائی وی را در یک عملیاتی ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند؛ وی نیز به جرم خود معترف و اظهار داشت با همدستی دیگر اعضای باند بیش از 20 فقره سرقت به شیوه و شگرد تصادف ساختگی و بعنف از شهروندان مرتکب شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه در بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد هر 3 متهم دارای سوابق متعدد در خصوص سرقت به عنف و راننده از مسافر هستند خاطرنشان کرد: تا به حال 10 نفر از مالباختگان شناسایی و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

نظر شما