شناسهٔ خبر: 48547634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سفری سه روزه

رئیس مجلس شورای اسلامی وارد سوریه شد

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در راس هیاتی وارد دمشق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دمشق، قالیباف و هیات همراه در فرودگاه دمشق مورد استقبال حموده صباغ رئیس مجلس ملی سوریه و جمعی از نمایندگان مجلس این کشور و همچنین مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
برپایه این گزارش، قرار است، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در این سفر سه روزه، با بشار اسد رئیس جمهور، حموده صباغ رئیس مجلس و حسین عرنوس نخست وزیر سوریه دیدار کند.
دیدار با فیصل مقداد وزیر امور خارجه و نیز رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی در مجلس سوریه از جمله برنامه‌های قالیباف در این سفر است.
در بعد اقتصادی سفر نیز رئیس قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران با سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه و نیز با جمعی از بازرگانان ایرانی فعال در سوریه دیدار خواهد کرد.
بررسی آخرین تحولات منطقه در سایه پیروزی‌های رزمندگان مقاومت و همچنین بررسی راهکار‌های توسعه روابط تهران و دمشق به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری تا به سطح روابط ممتاز سیاسی دو کشور ارتقا یابد، از جمله اهداف سفر قالیباف و هیات همراه به سوریه اعلام شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با جمعی از رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی دیدار تا بر موضع تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت مردم فلسطین تاکید کند.
محمد باقر قالیباف و هیات همراه در این سفر به زیات بقاع متبرکه اهل بیت (ع) در شهر دمشق به ویژه حرم‌های مطهر حضرت زینب کبری و رقیه خاتون سلام الله علیهما مشرف خواهند شد.

<div id="video-display-embed-code_6767977"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3176548/6767977?width=350&height=250"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_6767978"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3176548/6767978?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما