شناسهٔ خبر: 48547581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به علت افزایش ابتلا به کرونا

اجباری شدن دوباره ماسک در فرانسه

خبرگزاری صداوسیما

به علت افزایش ابتلا به کرونا در فرانسه استفاده از ماسک در جنوب این کشور بار دیگر اجباری شد.

صاحب‌خبر -

اجباری شدن دوباره ماسک در فرانسهبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از شبکه تلویزیونی ب. اف. ام (BFMTV) فرانسه، استفاده از ماسک از روز دوشنبه بار دیگر در منطقه اِرو (Hérault) واقع در جنوب فرانسه اجباری شد.
خبرنگار شبکه در گزارش خود گفت: برخی که به تعطیلات رفته اند، از اینکه مجبورند در بیرون از منزل ماسک بزنند، ابراز ناامیدی می‌کنند؛ چرا که هوا بسیار گرم است. برخی می‌گویند در این هوای گرم زیر ماسک احساس خفگی می‌کنند. مقامات از اوضاع بهداشتی در این منطقه که آمار مبتلایان در آن به حد انفجار رسیده است، ابراز نگرانی می‌کنند. شمار مبتلایان در این منطقه ۴۳۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است. این رقم بسیار بالاتر از آستانه هشدار است که میزان شیوع بیماری را ۵۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اعلام کرده است. این رقم حتی از حد متوسط در کشور نیز بالاتر است. شمار مبتلایان بر روی بیمارستان‌ها نیز تأثیر گذاشته است. بر اساس آخرین آماری که آژانس سلامت منطقه‌ای ارائه کرده است، در حال حاضر ۱۲۲ بیمار کرونایی در بیمارستان "اِرو" بستری هستند. مقامات منطقه هفته گذشته تدابیری اتخاذ کردند. استفاده اجباری از ماسک در بیرون از منزل در سراسر منطقه، از جمله در طبیعت و سواحل دریا به منظور ریشه کن کردن همه گیری و به ویژه شیوع سویه دلتا ویروس کووید-۱۹ در نظر گرفته شده است.

پانزده منطقه در فرانسه در حالت هشدار کرونایی قرار گرفتند.
به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، پانزده منطقه در فرانسه از نظر ابتلا به کرونا در حالت هشدار حداکثری قرار گرفتند. میزان ابتلا در این مناطق ۱۷۹ مورد در هر هزار نفر رسیده است. با توجه به افزایش تست کرونا، صف مردم برای آزمایش زیاد شده است.
از طرفی داشتن کارت کرونا (داشتن گواهینامه واکسیناسیون کرونا یا تست منفی کرونا برای برخورداری از خدمات تفریحی، رفاهی و ورود به مکان‌های فرهنگی، ورزشی، مراکز بزرگ تجاری و رستوران ها) به نظر می‌رسد غربالگری را افزایش داده باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که آزمایش کرونا در فاصله ماه ژوییه تا هفته گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 

عفونت با ویروس کرونا یا کووید-۱۹، برای نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین گزارش شد و به سرعت شیوع یافت و موارد ابتلا به آن افزایش یافت. با گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی، موارد ابتلا به عفونت با ویروس کرونا در اکثر کشور‌های جهان مشاهده شد و به همین خاطر سازمان بهداشت جهانی در مارس سال ۲۰۲۰ پاندمی (همه گیری) این ویروس را اعلام کرد.

نظر شما