شناسهٔ خبر: 48547532 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قمی:حفظ جان و سلامتی عزاداران حسینی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است

لیلا امیدی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حفظ سلامتی عزاداران و دلدادگان حسینی را در کنار برگزاری مراسم ماه محرم مهم و دارای اهمیت بالا دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های ستاد ملی محرم در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی و با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشوری، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و به‌منظور هم‌افزایی و هماهنگی نهادها در عملیات محرم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ قمی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری ماه محرم اظهار کرد: حرف حساب تمامی متدینین و دستگاه‌ها تعظیم شعائر حسینی در ایام عزاداری ماه محرم است. جامعه فرهیخته قائل‌اند که جامعه برای قوی‌تر شدن و حرکت روبه‌جلو بر اساس هویت ریشه‌دار در محبت به سیدالشهدا به تعظیم شعائر حسینی در محرم نیاز دارند.
وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی باور دارند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است و عزاداری عمومی در جامعه و تعظیم یکپارچه شعائر اهل‌بیت خواست و هویت اصیل مردم ایران است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان این نکته که برگزاری مراسم ماه محرم در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود تصریح کرد: سخن ما این است که جامعه مذهبی و متدین خوب بلدند مراسم مذهبی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند و این مهم را سال گذشته ثابت کرده و تحسین مقام معظم رهبری و تمامی کارشناسان بهداشتی را برانگیختند.


حجت‌الاسلام‌ قمی بابیان اینکه دلدادگان حسینی همان‌گونه که به برگزاری مراسم‌های عزاداری علاقه دارند به همان نسبت به حفظ سلامتی خود و دیگران نیز اهمیت می‌دهند، تأکید کرد: سلامتی مردم عزادار و دلداده امام حسین (ع) برای همه‌کسانی که در این جمع حضور دارند مسئله مهم و باارزشی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به موج‌سواری رسانه‌های معاند اشاره و بیان داشت: اقدامات و فعالیت‌هایی که در این چند هفته اخیر رسانه‌های بیگانه علیه اعتقادات مردم انجام دادند همه بیانگر اغراض و دشمنی آنان نسبت به ملت ایران است، بعضاً به‌گونه‌ای افتضاح دروغ‌های شاخ‌دار را بیان می‌کردند که حتی نیازی برای صدور بیانیه تکذیب نبود.

وی افزود: یکی از مصادیق تعظیم شعائر فضاسازی صوتی و بصری در سطح شهرها است و فضای شهری باید به‌گونه‌ای باشد که عزادار بودن مردم در محرم بیش از هر چیز دیگری جلوه‌نمایی کند. این سیاه‌پوش کردن و نمادها جلوه‌نمایی تعلقات مردم به حضرت سیدالشهدا (ع) است.

حجت‌الاسلام‌ قمی در پایان خاطرنشان کرد: امسال برخی تلقی کردند که این مظاهر در حال افول است این تصور را با تعظیم بهتر شعائر آن‌هم با حضور، ظهور و بروز بیش‌ازپیش و با رعایت کامل ضوابط تغییر خواهیم داد. می‌طلبد همه دستگاه‌های حاکمیتی با همگرایی مؤثرتر و با گام نهادن در مسیر فرهنگ و اعتقادات مردم، پشتیان و خادم خوبی برای آنان باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما