شناسهٔ خبر: 48547461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پلیس راه‌های منتهی به لورکوزن را بست

انفجار شدید ، شهر لورکوزن آلمان را لرزاند

انفجاری در یک کارخانه تولید مواد شیمیایی امروز در شهر لورکوزن رخ داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از برلین، پس از شنیده شدن صدای مهیب از این کارخانه ستون بزرگی از دود از محل انفجار مشاهده شد، اما هنوز دلیل آن مشخص نیست.
چند نفر در این انفجار مجروح شده اند. یکی از مسئولان پارک صنعتی «شِمپارک» در شهر لورکوزن در پیامی از ساکنان منطقه خواست به دلیل احتمال انتشار گاز‌های سمی، هرچه سریعتر به داخل مکان‌های سربسته بروند و در‌ها و پنجره‌ها را نیز بسته نگاه دارند.
 
پلیس لورکوزن اعلام کرد در حال بررسی وقوع این حادثه است و راه‌های منتهی به شهر لورکوزن از جمله بزرگراه کلن و مانهایم به این شهر را مسدود کرده است.
 
مقامات غرب آلمان اعلام کردند بر اثر انفجار در یک پارک صنعتی شیمیایی در لورکوزن دست کم یک نفر کشته، ۱۶ نفر زخمی و پنج نفر مفقود شده اند. در بحبوحه نگرانی‌ها درباره مضرات دود ناشی از این انفجار، تعداد زیادی از نیرو‌های پلیس، آتش نشان و امدادرسان و همچنین کارشناسان کنترل کیفیت هوا در محل حادثه مستقر شده اند. پلیس در شهر کلن در توئیتی اعلام کرد چندین خیابان منتهی به لورکوزن به دلیل خسارات جدی بسته شده است.

آن‌ها از راننده‌ها خواستند از منطقه دور بمانند و مرتبا پیام‌هایی را مخابره کرده اند مبنی بر اینکه ساکنان باید در خانه بمانند و در و پنجره هایشان را ببندند. مردم محلی تصاویری از دود سیاه در هوا را بدنبال این انفجار منتشر کرده و برخی اعلام کردند پنجره‌های خانه هایشان بدلیل قدرت این انفجار، بشدت به لرزه درآمده است.
<div id="video-display-embed-code_6767210"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3176544/6767210?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما