شناسهٔ خبر: 48547424 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امروز انجام شد؛

دیدار و گفتگوی رئیس مجلس ترکیه و «الهام علی اف» در باکو

«مصطفی شنتوپ» رئیس مجلس ترکیه امروز در جریان سفر خود به جمهوری آذربایجان و دیدار با مقام‌های این کشور، با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «مصطفی شنتوپ» رئیس مجلس ترکیه در جریان سفر خود به جمهوری آذربایجان و دیدار با مقام‌های این کشور، امروز با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، جلسه مشترک مصطفی شنتوپ و الهام علی‌اف امروز در کاخ «زاغولبا» در حومه باکو برگزار شد. در جریان این دیدار، هیئت پارلمانی ترکیه نیز همراه شنتوپ حاضر بودند.

بنا بر اعلام آناتولی، نشست علی‌اف و شنتوپ پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. هنوز هیچگونه اطلاعات بیشتری در خصوص این دیدار و دستور کار دو طرف در جریان گفتگوها منتشر نشده است.

لازم به ذکر است «نعمان کورتولموش» معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز روز گذشته به باکو سفر کرده و طی سخنانی، خواستار رفع مشکلات دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر اساس سازو کار مکانیسمی چند جانبه شد.

کورتولموش تاکید کرد: معتقدم تشکیل کارگروه ۶ جانبه با حضور کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، ایران، ارمنستان و گرجستان که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کشورمان پس از پیروزی باکو در جنگ قره‌باغ پیشنهاد کرد، اقدامی مناسب برای حل مشکلات موجود میان این کشورها خواهد بود.

نظر شما