شناسهٔ خبر: 48546939 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد جامعة الزهرا(س):

غدیر کلید گره‌های ناگشوده امت اسلامی است

حوزه/استاد جامعة الزهرا(س) گفت: اگر مسلمانان، چه شیعه چه سنی، شعار ولایت اسلامی سردهند و غدیر را مایه وحدت بدانند، بسیاری از گره های ناگشوده امت اسلامی، باز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مریم اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسب عید سعید غدیر خم اظهار داشت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی زنده نگه داشتن غدیر به معنای زنده نگهداشتن اسلام است.
وی با اشاره به اینکه چرا عید سعید غدیر را عیدالله الاکبر می نامند گفت:  باتوجه ب بیانات مقام معظم رهبری می‌توان گفت که در این روز کافران از اسلام ناامید شدند.
این استاد حوزوی افزود: خداوند در آیه سوم سوره مائده می فرمایند: امروز، کافران از (زوال) آیین شما، مأیوس شدند؛ بنابراین، از آنها نترسید! و از (مخالفت) من بترسید!
وی ادامه داد: این موضوع نه درمورد نماز، نه جهاد و نه سایر احکام اسلامی مطرح نشده بود و این امر بیانگر اهمیت بحث ولایت است.
اسماعیلی با بیان اینکه خداوند در این روز دین مردم را کامل کرد گفت: بر اساس آیه سوم سوره مائده آمده است:امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام کردم؛ و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم.
وی ابراز داشت: در روز غدیر اکمال دین و اتمام نعمت رخ داده که این امر باعث ناامیدی دشمنان از اسلام شد.
استاد جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه در روز غدیر بحث حکومت اسلامی و ولایت مطرح شد گفت: رشحه ای از ولایت الله در میان مردم تجسم پیدا کرد و برای همین بود که دین کامل شد و بدون تبیین این مسئله، دین ناقص می‌ماند .
وی خاطر نشان کرد: عید سعید غدیر خم در میان همه مسلمانان جهان عید فرخنده و با عظمتی است.

313/61

نظر شما