شناسهٔ خبر: 48546739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خامنه‌ای.آی‌آر | لینک خبر

شیطان بزرگ را سنگ بزنید

صاحب‌خبر -
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif بعد از پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن ایام حج، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین طی مشارکت در وبینار «خوانش پیام حج آیت‌الله خامنه‌ای» گفت: «پیام حج امسال ایشان پیام آینده‌ای روشن است که در صورت استقامت امت در راه مقاومت در انتظار آنان استپایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن سخنان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را منتشر می‌کند.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif اعوذبالله‌السمیع‌العلیم من‌الشیطان‌الغوی‌الرجیم؛ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم؛ الحمدلله‌ رب‌العالمین والصلاة‌والسلام علی سیدنا و حبیب قلوبنا‌النبی‌الکریم و آله‌الطیبین‌الطاهرین.

سلام و رحمت و برکات الهی بر شما برادران مؤمن؛ در پرتو پیام ولی امر مسلمانان، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای حفظه‌الله‌و‌أمد‌فی‌عمره‌الشریف به‌مناسبت مراسم حج امسال [مطالبی را عرض می‌نمایم.

هر یک از عبادت‌های اسلامی جایگاه ویژه و تأثیر توحیدی، فکری، معنوی، اجتماعی، سیاسی و تربیتی خود را دارد که به‌وسیله‌ی آن هدف عظیم نظام عبادی متکامل اسلام برای ساخت الهی انسان تکامل می‌یابد، چنان‌که انسان در این نظام متکامل از هیچ‌یک از این عبادت‌ها بی‌نیاز نیست و موقعیت‌ها و شرایطی استثنایی ممکن است [خواه‌ناخواه] بر حجم، حال و هوا و شرایط کمال عبادات تأثیر بگذارند و خسارت‌هایی جبران‌ناپذیر واقع شود، امّا باید تا آنجا که می‌شود برای جبرانشان کوشید. به این ترتیب در موسم حج امسال، [به‌علت شرایط کرونا] دل‌های امت در این روزها باید کاملاً هوشیار و متوجه باشد و در هر وجبی از خاک زمین، انسانی مسلمان متخلق و متوجه به آداب حج یافت شود که از یاد خدا جدا نباشد و تماماً بر گِرد توحید الهی بگردد، کاملاً پاک و برئ از محور شرک و طاغوت و فرعونیت و استکبار باشد، برای یاری عدل و ستیز با ظلم جدیت کامل داشته باشد و متوجه مسئولیت عظیم خود در پاسداری از دین و مؤمنان و احیای حق و میراندن باطل و تثبیت حاکمیت خدا در همه‌ی عرصه‌ها و سطوح در درون و جان خویش و برون آن و پایان بخشیدن به حاکمیت شیطان باشد.

تلاش کنیم هرجا که هستیم به‌گونه‌ای باشیم که گویی در حرم، مکه، نزدیکی کعبه، عرفات و مشعر قرار داریم و نشست و برخاست و حرکات و سکنات ما همه باید برآمده از روح بندگی و انقطاع الی‌الله و ولایت‌ الله و برائت از دشمنان خداوند باشد. این‌ها باید برخاسته از قلبی باشد که رضا و ذکر عظیم الهی آن را به خود مشغول کرده است. هر جا که هستیم باید با دل‌هایمان حاجی باشیم. حج موحدان حقیقی و عامل به خواسته‌های الهی، نه خواسته‌های هیچ‌یک از بندگانش.

 [در شرایط کنونی که نتوانستیم در حج حضور یابیم و] مناسک یکپارچه‌ی حج که باعث موحدساختن حجاج است ما را گردهم نیاورده و یکی نکرده باید فکر و دلمان را در راه تقوای الهی، پذیرش اوامرش، پایبندی به نواهی‌اش و نظم‌پذیری زیر پرچم دینش یکی سازیم. پس، دل‌هایمان را به کوشش واداریم تا در راه او و در ظاهر و باطن و در هرچه می‌توانیم به توحید برسد و در جان‌های خویش با هرچه موجب جدایی‌شان از حق می‌شود بجنگیم.

حج با مکتب عظیم و عطایای بزرگش هرساله می‌آید تا سرتاسر امت اسلام را چه آنان که در این آیین حاضرند و چه آنان که حضور ندارند، با قدرت به راه توحید سوق دهد و بر قدرت ایمانی دینی و باور و اعتماد مسلمانان به ارزش‌های والایشان بیافزاید تا در مواجهه با نیروهای کفر و طغیان و هیمنه‌ی استکباری ظالمانه در زمین سست نگردند و بر دست‌نشانده‌های شیطان و مستکبران ریز و درشت جهان و داخل و خارج جهان اسلام پیروز شوند و نیروهای کفر و شرک و نفاق را ساکت کنند.

شرایط خفه‌کننده‌ی امسال و یا هر سال و شرایط دیگری موجب سلب انجام وظایف در قبال حج نمی‌شود و مسئولیت‌های اسلامی مسلمانان و تلاش پیوسته برای تحقق هدف‌های اسلام تا اندازه‌ای که در توان ایشان است از دوش آنان برداشته نمی‌شود.

مسائل حساس مؤثر بر سلامت اسلام، منافع مسلمانان و کشمکش‌های پیرامون آن، حج و تک‌تک فرائض الهی را بر ما مهم و واجب می‌دارد و نباید حتی یک لحظه از آن‌ها غافل شویم و به مسائل دست دوم در زندگی‌مان بدل شوند. ما باید همواره و بدون هیچ مکثی قویاً احساس کنیم که نبرد سرنوشت‌آفرین ما نبرد میان توحید و شرک، عدل و ظلم و حق و باطل در زمین است و ما همان جبهه‌ای هستیم که تا پیش از تحقق پیروزی آنچه خداوند فرمان پیروزیش را داده و شکست باطلی که باید شکست خورد، در پی آسایش‌طلبی هرچند اندک نیست.

نبرد امروز میان نیروهای مقاومت و نیروهای اشغالگر صهیونیستی- اسرائیلی و محوری که برای پشتیبانی از آن در جهت تجاوز و حمله به امت ما شکل‌گرفته امتحانی دشوار برای امت و چالشی عظیم است که راهی جز بسیج عمومی و گردهم‌آوری همه‌ی امکانات برای شکست اراده‌ی متجاوزان و ناکام و سرخورده گذاشتن آنان ندارد.

اگر به پیام حضرت سیدعلی خامنه‌ای، ولی امر مسلمانان به‌مناسبت مراسم حج امسال (۱۴۴۲ ق) نگاهی بیافکنیم، آن را پیامی سرشار از ایمان مستحکم به اسلام، آویختگی شدید به ریسمان محکم آن، بصیرت دین و دنیا و با درک و فهم چندپارگی‌ای که امت گرفتار آن است و ضعف و تسلیمی که برخی حکومت‌ها در آن افتاده‌اند و درک توان مقاومت مستحکم در راه خدا می‌یابیم؛ مقاومتی که به نیروهای مقابله‌گر و روبه‌رشد در همه‌ی جنبه‌های مثبت متصف‌ و اطمینان‌بخش پیروزی قریب‌الوقوع امت‌ است، ان‌شاءالله.

پیام ایشان وظیفه‌ی سنگین و مسئولیت عظیمی است که امت باید مبنی بر تکالیف الهی‌اش در قبال دین عظیم و پاک بر دوش کشد. این پیام نویدبخش آینده‌ی درخشانی است که اگر امت در مسیر این دفاع مقدس و مقاومت اسلامی مجدانه در راه خدا استقامت ورزد، چشم به راه این امت است.

بله، این یک پیام پر لهیب و در عین حال آگاهانه و بصیرت‌زا است. پیامی است برای تأکید بر مقاومت و قداست بخشیدن بر آن، مقاومتی الهام‌گرفته از اسلام که رابطی قطعی است بین توحید خداوند در قالب عبادت و جهاد از یک‌سو و از سوی دیگر، تطهیر زمین از همه‌ی ناپاکی‌ها، ظلم، تجاوزها، طاغوت‌ها و استکبارها. این پیام و امثال آن فریادی در بیابان نیست، بلکه در سایه‌ی بیداری مقاومت قلوب میلیون‌ها نفر را خواهد یافت که با آن وارد تعامل‌شده و در آن ذوب شوند. این پیام، پیام حق امروز، پیام بازگشت به اسلام، پیام جنبش در جهت پیروزی و پیامی است که میلیون‌ها نفر از امت را به خود جذب خواهد کرد.

والسلام‌علیکم‌ورحمت‌الله‌وبرکاته.  

 

نظر شما