شناسهٔ خبر: 48546697 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

دستگیری موبایل‌دزد بیمارستان میلاد، کلاهبردار میلیاردی و سارقان طلا

صاحب‌خبر -

سرویس حوادث خبرگزاری ایسنا از ساعت ۱۵ تا ۱۵ و ۱۷ دقیقه سه‌تا خبر درباره دستگیری یک سارق، کشف ۳۰۰ میلیون طلای سرقتی و بازداشت عامل یک کلاهبرداری سه میلیاردی منتشر کرده است. ظاهرا دزدان و سارقان روز خوبی نداشته‌اند:

در خبر اول از قول فرمانده یگان حفاظت از اماکن عمومی پلیس پیشگیری پایتخت خبری درباره دستگیری یک سارق حرفه‌ای در بیمارستان میلاد منتشر شده است.

جزییات خبر: سرهنگ عباس کرمی‌راد در این‌باره گفت: در پی وقوع چند سرقت از بیماران بیمارستان “میلاد” موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران حفاظت از اماکن عمومی قرار گرفت. ماموران پلیس با انجام بررسی های میدانی و بازبینی دوربین های مداربسته سارق جوانی را در بیمارستان میلاد تهران شناسایی کردند و در یک عملیات، سارق ۳۲ ساله را در یکی از بخش های بیمارستان میلاد به دام انداختند. متهم در بازجویی‌های پلیسی با صراحت به سرقت تلفن همراه بیماران در بخش های مختلف بیمارستان میلاد اعتراف کرد.

در خبر دوم رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سه سارق حرفه‌ای و کشف ۳۰۰ میلیون تومان طلای سرقتی در غرب تهران خبر داده است.

جزییات خبر: به‌گفته سرهنگ جلیل موقوفه ای شب گذشته ماموران کلانتری شهرک قدس حین گشت زنی در محدوده شهرک قدس، سه سارق را هنگام سرقت از یک منزل مسکونی مشاهده کردند. پس از دستگیری دو سارق، سارق سوم اقدام به فرار و پریدن از بالکن خانه دو طبقه کرد که در پی آن متهم مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. در بررسی های بیشتر ۳۰۰ میلیون طلای سرقتی از متهمان کشف و دو سارق سابقه دار در بازجویی صراحتا به سرقت از منازل شهروندان در غرب تهران اقرار کردند.

عدد و رقم سومین خبر بیشتر است؛ سه میلیارد تومان!

جزییات خبر: سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفته بهمن ماه سال گذشته پرونده ای در خصوص کلاهبرداری با استفاده از اپلیکیشن های رسیدساز بانکی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد و تیمی از کارآگاهان بررسی موضوع را بر عهده گرفتند. طی بررسی اولیه مشخص شد متهم با ادعای خرید کالا از شاکی، رسید پرداخت وجه را به او ارسال کرده است و مال‌باخته پس از تحویل کالا متوجه شده است که مبلغی به حساب او واریز نشده و رسید ارسالی جعلی بوده است. در چند عملیات پیچیده پلیسی، کارآگاهان متهم را در مخفیگاهش، دستگیر کرده و برای ادامه بررسی های پلیسی به پایگاه ششم این پلیس انتقال دادند. متهم به ۱۵ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را سه میلیارد تومان برآورد کردند. ۱۵ مال باخته در این رابطه شناسایی شدند و متهم پس از تحقیقات پلیسی با دستور قضائی روانه زندان شد.

برچسب‌ها:

نظر شما