شناسهٔ خبر: 48546646 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزادی ۱۵۷ مددجو ندامتگاه تهران بزرگ از زندان به مناسبت عید قربان

تهران - ایرنا - با حضور قضات و دادیاران ناظر بر زندان و همکاری شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ، ۱۵۷ نفر از مددجویان با استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی قانونی و یا کمک خیرین به مناسبت عید سعید قربان از زندان آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، احمدعلی فیروزجایی معاون دادستان تهران در امور زندان ها در حاشیه برنامه حضور قضات و دادیاران دادستانی تهران در ندامتگاه تهران بزرگ، اعلام کرد: این برنامه به دستور دادستان تهران، به مناسبت عید سعید قربان و در تداوم اجرای سیاست های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری انجام شد و در اعیاد و مناسبت های پیش رو هم ادامه خواهد داشت.

معاون دادستان تهران در امور زندان ها افزود: در نتیجه این برنامه بنا به تشخیص قضات ناظر بر زندان، ۱۲۶تن از مددجویان، مشمول استفاده از نهادهای ارفاقی ماده ۱۴دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و همچنین ماده ۲۰۰ آیین نامه سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی تشخیص داده شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گفته فیروزجایی اعطای مرخصی منتهی به آزادی، آزادی تحت سامانه های الکترونیک، آزادی مشروط و برخورداری از عفو و تخفیف مجازات از جمله نهادهای ارفاقی قانونی است که در صورت احراز اصلاح و حسن رفتار مددجویان پس از تحمل مدت معینی از حبس شامل حال آنان می شود.

فیروزجایی افزود: حضور مستمر قضات و دادیاران پرونده ها در زندان و رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان با استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی از اولویت های مورد تاکید دادستان تهران در جلسات متعدد با قضات و سرپرستان نواحی ۳۲گانه دادسرای تهران است.

معاون دادستان تهران در امور زندان ها اضافه کرد: در این برنامه همچنین در نتیجه دیدار چهره به چهره اینجانب و جمعی از قضات و دادیاران ناظر با مددجویان و نیز گفت و گوی اعضای شعبه شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ با شکات، ۳۱ تن از محکومان مالی عاجز از پرداخت رد مال، با کمک خیرین و بخشش شکات آزاد شدند.

فیروزجایی با تقدیر از همکاری خیران و نیکوکارانی که با اقدام نوعدوستانه و خداپسندانه خود، زمینه باز اجتماعی شدن ۳۱ تن از مددجویان را فراهم کردند، گفت: به همت این عزیزان ۴۵۳ میلیون تومان وجه نقد جهت کمک به ادای دیون و بدهی های محکومانی که عجز از پرداخت رد مال داشتند، جمع آوری شد.

بر اساس این گزارش پیگیری سیاست های حبس زدایی و حضور مستمر معاون دادستان و قضات و دادیاران ناظر بر زندان در زندان ها از اولویت های مهم برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ دادستانی تهران است که در دستور کار معاونت امور زندان ها قرار گرفته و با جدیت دنبال می شود.

نظر شما