شناسهٔ خبر: 48546151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت در افزایش توسعه اقتصاد دیجیتال همت بیشتری داشته باشد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در افزایش سهم بازار آنلاین نسبت به بازار آفلاین و توسعه اقتصاد دیجیتال همت بیشتری داشته باشد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الله فیروزی در گفت‌ وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با تاکید و توصیه بر حمایت از کسب و کارهای استارتاپی، دانش‌بنیان و فناوری‌محور داخلی، اظهار کرد: خوشبختانه کسب و کارهای مجازی در کشور از جمله فروشگاه‌های بزرگ آنلاین ایرانی توسعه مناسبی پیدا کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: بیماری کرونا در یکی دو سال گذشتته زندگی بسیاری از مردم جهان و ایران را تحت تاثیر قرار داده است ولی استفاده از خدمات آنلاین و مجازی بخشی از مشکلات را در این شرایط خاص کاهش داده است به طوری که امروز مردم از سراسر ایران امکان استفاده از خدمات یکسان را از طریق کسب و کارهای فضای مجازی و به ویژه فروشگاه‌های بزرگ آنلاین دارا هستند.

فیروزی تصریح کرد: از طرفی در کنار این نوع پلتفرم‌های سراسری ملی، صاحبان کسب و کارهای کوچکتر مثل صنعتگران، تولیدکنندگان و هنرمندان هم می‌توانند به صورت مستقیم و بدون تبعیض به بازار بزرگ ۸۰ میلیونی کشور  وصل شوند.

وی افزود: این در واقع ظرفیت ویژه اقتصاد دیجیتال است که به شکل عینی و با کمترین نقص به کمک برقراری عدالت اجتماعی می‌آید و ما باید با توجه به رشد کم‌نظیر تعداد مشتریان اینترنت و کاربران موبایل از چنین ظرفیتی برای حل چالش‌هایی مثل بیماری کرونا یا مشکلات اقتصادی و اشتغال بهره ببریم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت باید در افزایش سهم بازار آنلاین نسبت به بازار آفلاین و توسعه اقتصاد دیجیتال همت بیشتری داشته باشد زیرا این میزان هنوز نسبت به بقیه دنیا در کشور آنچنان که انتظار می‌رود رشد نکرده است.در کشورهای در حال توسعه مشابه یا همسایه ما مثل ترکیه سهم بازار آنلاین نسبت به بازار آفلاین به اندازه قابل توجهی بیشتر است.  

فیروزی یادآور شد: ما باید تلاش کنیم در کشور چندین پلتفرم فروشگاهی آنلاین بزرگ داشته باشیم  تا هم عدد ۳ درصدی سهم بازار آنلاین نسبت به کل بازار را افزایش دهیم و هم با ایجاد رقابت کیفیت خدمات این حوزه را بالا ببریم.

وی همچنان بیان کرد: به عنوان مثال در دیجیکالا که یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای آنلاین کشور است، وقتی که یک فروشگاه آنلاین بزرگ و ملی می‌تواند در اشتغالزایی مستقیم نزدیک به ۹ هزار نفر را در ۵۰۰ نوع شغل مشغول به کار کند، یا برای ۱۵۰ هزار کسب و کار دیگر زیرساخت ایجاد کند، نشاندهنده ظرفیت عظیم اقتصاد دیجیتال در کارآفرینی ملی است.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق آماری که به دست ما نمایندگان در مجلس می‌رسد از میان میلیون‌ها کالای عرضه شده در این فروشگاه‌ها، بخش قابل توجهی از کالاها ایرانی هستند که قابل توجه است.

نظر شما