شناسهٔ خبر: 48546074 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رئیس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد

پیشگیری ۱۰۰درصدی«پاستوکووک» از مرگ‌های کرونایی

علیرضا بیگلری رئیس انستیتوپاستور ایران، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در همکاری با انستیتو «فینلا»ی کوبا در جهت تولید واکسن کووید۱۹، ویژگی‌های خاص واکسن «پاستوکووک» را برشمرد و از اقدامات در دست انجام جهت اخذ تأییدیه سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

صاحب‌خبر -
 وی در نشست خبری که با حضور دکتر ویسنته، رئیس انستیتو فینلای کوبا برگزار شد، گفت: از روزهای نخست پیش‌بینی می‌شد که ویروس جهش‌هایی داشته باشد و باید واکسنی می‌ساختیم تا با جهش‌های مختلف مقابله کند و این واکسن که واکسن خاصی است در عین حال بی‌خطر است و در کودکان هم براحتی استفاده می‌شود.
بیگلری افزود: کارآزمایی واکسن در کوبا در مقابل واریانت‌های واکسن گریز نشان داد که درصد ایمنی زایی خوبی دارد. در کوبا با ۲ دوز استفاده از واریانت‌های واکسن گریز ۶۵ درصد موفقیت در استفاده از واکسن مشخص شد و نشان داده شد که اگر جهش‌های قابل توجه داشته باشیم کافی است تا دوز یادآور تزریق شود تا کارایی واکسن به ۹۱.۲ درصد برسد و در ۷۵ درصد موارد جلوی انتقال را گرفته و در ۱۰۰ درصد موارد از مرگ و میر جلوگیری می‌کند و اکنون توجه جهانی معطوف این واکسن است.
رئیس انستیتوپاستور ایران گفت: خوشبختانه کارآزمایی بالینی در ایران هم در هشت شهر کشور و بر ۲۴ هزارنفر بخوبی انجام شده است و ان‌شاءلله اواخر این ماه یا اوایل شهریور که نتایج کارآزمایی بالینی ایران هم تحلیل شود، ما مجموعاً اطلاعاتمان را به سازمان بهداشت جهانی ارائه می‌دهیم تا تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را بگیریم.
رئیس انستیتو فینلای کوبا هم در این نشست مشترک گفت: امیدوارم که بتوانیم در هفته‌های آینده جشن مشترک در مورد به ثمر رسیدن همکاری مشترک با انستیتوپاستور ایران و دکتر بیگلری را داشته باشیم.
 

نظر شما