شناسهٔ خبر: 48546045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ضربه به موساد/قالیباف پیگیر خوزستان/چگونگی روند واکسیناسیون

اقتصاد ایران: چینش کابینه سیزدهم/ مشکلات خوزستان/ روند واکسیناسیون و... از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، توضیحات صفار هرندی درباره انتشار مطالب تقطیع شده از وی در ارتباط با توصیه رهبری به سید ابراهیم رئیسی پیرامون نحوه چینش کابینه در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تنفر از اقدام مفسده جویانه عناصری در تقطیع مطلب خود، محتوای آن را دروغ دانست و اظهار داشت: تا آن جا که من اطلاع دارم آقای رئیسی در اخذ مشورت از افراد صاحب نظر و گروه های مختلف کارشناسی برای انتخاب اعضای کابینه، با سعه صدر کامل عمل کرده است و البته غیر از این هم از ایشان انتظار نمی رفت و این حقیقت ان شاءالله در روز معرفی کابینه به مجلس، جلوه بیشتری خواهد داشت.

رییس مجلس هم بامداد امروز جلسه ای با اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان داشت که مطالب مطرح شده در این جلسه مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف با تاکید بر این که مقابل هرکس که در رفع مشکلات مردم کارشکنی کند می ایستم، گفت: با مقایسه شرایط استان در زمان جنگ و شرایط کنونی نسبت به کم کاری ها و سوء مدیریت هایی که در خوزستان انجام شده است به عنوان یک انقلابی هیچ پاسخی برای مردم استان ندارم. مهم نیست که من چه مسئولیتی دارم، بنده حاضرم برای حل مشکلات مردم کفش هر کسی را واکس بزنم تا مسئله ای از مسائل مردم حل شود.

همچنین بنابر اعلام مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به همراه محموله سنگین سلاح و مهمات پس از ورود از مبادی مرزی غرب کشور دستگیر شدند.

به گفته این مقام مسئول عوامل موساد قصد داشتند از این تجهیزات در جریان اغتشاشات شهری وترور بهره برداری کنند.

شیوع دوباره کرونا ویروس در کشور از دیگر موضوعات مهم خبری امروز بود که اظهارات سخنگوی دولت در نشست خبری امروزش را به خود اختصاص داد.

علی ربیعی به بیان توضیحاتی درباره ادامه روند واکسیناسیون در ایران پرداخت و گفت:‌خوشبختانه فراهم و دسترسی فعلی به واکسن مطلوب هست چنانکه ما واکسن حتی برای دوز دوم و تکمیل واکسیناسیون گروه های سنی اعلام شده از هم اکنون موجود هست و فراخوان  ثبت نام برای واکسیناسیون بیماری‌های زمینه ای و بیماران صعب العلاج و خاص که تاکنون واکسینه نشده اند نیز بزودی صادر خواهد شد.

با توجه به موقعیت فعلی شیوع سویه دلتای ویروس کرونا،‌ سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرد که آمریکا محدودیت های سفر فعلی  به این کشور را به خاطر نگرانی ها از شیوع  سویه دلتای ویروس کووید-۱۹ که قدرت سرایت بالایی دارد و به خاطر آمار رو به افزایش مبتلایان به کرونا «در این موقعیت» برای مسافرانی از کشورهای متعدد از جمله ایران لغو نمی کند. 

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

وزارت خارجه استرالیا از شهروندانش خواست به ایران سفر نکنند

برای مقابله با کرونا گام‌های مناسبی برداشته ایم

***

به تعویق افتادن آغاز دور جدید مذاکرات احیای توافق هسته ای هم از دیگر موضوعات خبرساز این روزهاست که در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با انتقاد از تاخیر بوجود آمده، ادعا کرد: اگر [ایران] در همین مسیر پیش برود، نه تنها توافقی بر سر زمان لغو تحریم ها را به تعویق می اندازد، بلکه امکان به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و احیای برجام[توافق هسته ای] را هم به خطر می اندازد. 

اگنس وندر مول همچنین مدعی شد که در صورت عدم بازگشت فوری ایران به پای میز مذاکره در وین، جمهوری اسلامی شانس حصول توافق با قدرت‌های جهانی را به خطر خواهد انداخت.

چندی پیش خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که ایران به مقامات اروپایی حاضر در مذاکرات وین اعلام کرده است که تا پیش از آغاز به کار رسمی دولت جدید در این کشور آمادگی از سرگیری مذاکرات برجامی را ندارد.

یادداشت محمود سریع القلم با عنوان «چرا همدیگر را قبول نداریم» هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی معتقد است: مادامی که ایرانی ها برای یک دیگر جا باز نکنند، با فکرهای گوناگون، طبیعی برخورد نکنند و اِلیت نسازند، هم چنان در فراز و نشیب های تاریخی مُعلق خواهند بود. ایران خاص نیست و به راحتی می تواند از چین، اندونزی، هند و کرۀ جنوبی بیاموزد. آشنا شدن با این جهانِ شگفت انگیز و بیرون آمدن از لوپِ بسته، اولین شرطِ فکری برای ساختنِ یک اِلیتِ منسجم جهت پیشرفت و توسعه یافتگی است.

از دیگر اخبار پربازدید،  تحلیل رحمان قهرمان ‌پور هم درباره چرایی احداث دیوار مرزی مشترک بین ترکیه و ایران بود که معتقد است: احداث دیوار مرزی مشترک بین ترکیه و ایران در تمام بخش‌های مرز دو کشور انجام نمی شود، این دیوار بیشتر در بخش های شمالی نزدیک به استان آذربایجان غربی ایران احداث می شود و اتفاق جدیدی هم نیفتاده است که بخواهد کل مرز را دیوار بکشد.

اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه نیروهای روسیه در سوریه از مقامات مسکو دستور گرفته‌اند که در صورت ورود موشکها و جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه آنها را رهگیری کنند نیز از موضوعاتی بود که حسن لاسجردی در ارزیابی خود دراین باره گفت: این تصمیم در پی هماهنگی صورت گرفته بین واشنگتن و مسکوانجام شده و در واقع روسیه با چراغ سبز آمریکا اقدام به اخذ چنین تصمیمی کرده است .

همچنین گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه)  پنجم ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما