شناسهٔ خبر: 48546006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

دولت لبنان تا چند روز دیگر تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس

پس از مشخص شدن نخست‌وزیر مکلف در لبنان، منابع نزدیک به رئیس‌جمهور این کشور پیش‌بینی کردند که دولت جدید تا چند روز آینده تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، منابع نزدیک به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به شبکه « mtv» گفتند، مسأله تشکیل دولت جدید در این کشور به ماه نخواهد کشید و انتظار می‌رود دولت جدید طی چند روز آینده تشکیل شود.

این منابع افزودند، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف قصد تشکیل دولت «تکنوکرات» (فن سالار) را دارد و معتقد است که روند تشکیل دولت میان وی و میشل عون است تا افراد وابسته به احزاب در دولت جدید مشارکت نداشته باشند.

نجیب میقاتی (۶۵ ساله) در رایزنی‌های پارلمانی دیروز (چهارم مرداد) در کاخ ریاست‌جمهوری لبنان «بعبدا» توانست موافقت ۷۲ نماینده را برای تشکیل کابینه جدید کسب کند و مأمور این کار شود.

در همین رابطه منابع آگاه به شبکه «ال بی سی» گفتند، میقاتی امروز (سه شنبه) با هدف تشکیل هر چه سریعتر دولت به دیدار عون خواهد رفت و این دیدارهای روزانه ادامه خواهد داشت.

وبگاه «النشره» هم به نقل از منابع آگاه گزارش کرد، تضمین‌های بین‌المللی که میقاتی از آن صحبت می‌کند شامل پمپاژ بسیار سریع چهار میلیارد دلار به بازار لبنان است تا راه خروجی برای بحران‌های فعلی این کشور باشد.

از سال ۲۰۰۵ تاکنون این سومین باری است که میقاتی مأمور به تشکیل کابینه در لبنان می‎شود. بر اساس نظام سیاسی لبنان، رئیس‌جمهور باید یک مسیحی مارونی، نخست‌وزیر یک سنی و رئیس پارلمان یک شیعه باشد.

همچنین پس از انفجار بندر بیروت در آگوست گذشته، نجیب میقاتی سومین نفری است که مکلف به تشکیل کابینه می‎شود و پیش از وی «مصطفی ادیب» و سعد الحریری برای این کار معرفی شدند که موفق به تشکیل دولت نشدند.

نظر شما