شناسهٔ خبر: 48545813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پنجمین دوره کتاب سال ایلام در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان در نیمه دوم امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

«عمران‌ خودآموز » در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد:  جایزه کتاب سال استان، فرصتی ارزشمند و مغتنم برای مؤلفان و ناشران است تا آثار و توانمندی‌های ادبی خود را به جوامع هدف نشان دهند.

وی گفت: برگزاری چهار دوره مستمر جایزه کتاب سال استان، نشان از هدفمند و جریان‌ساز بودن این رویداد فرهنگی و ادبی است که از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای ناشران و مؤلفان استان خبر می‌دهد.
خودآموز تصریح کرد: نفسِ دادن و گرفتن جایزه خوب است و ارزشی غایی به دنبال دارد و علاوه بر کسب اعتبار برای مؤلفان و ناشران، منابع مطالعاتی و خوانداری مناسب و پر عیار را برای خوانندگان به وجود می‌آورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ ایلام با اشاره به فعالیت جدی ناشران و مؤلفان در ایلام و حمایت‌های مقدور از تلاش این صنف ادامه داد: در استان ایلام بیش از ۳۰ ناشر در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و هر سال آثار متعددی را منتشر می‌کنند و اغلب در جایزه کتاب سال شرکت می‌دهند خوشبختانه با نظارت و هدایت اداره‌کل و تلاش همکارانم در معاونت فرهنگی و کارشناسی چاپ و نشر اداره‌کل هر سال شاهد حضور مناسب ناشران در این فرایند فرهنگی هستیم.
خودآموز ادامه داد: جایزه کتاب سال ناشران و مؤلفان و تمام تلاشگران عرصه دانایی به عنوان اضلاع مثلثی که می‌تواند دانایی و خردمندی و شعور و آگاهی و در نهایت تربیت انسان و شهروندی متعهد و آگاه در میان جامعه هدف، همیشه از دغدغه‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده است.

وی تاکید کرد: ناشران و مؤلفان می‌توانند ۲ جلد از آثار منتشر شده خود در سال ۱۳۹۹ را بر اساس ضوابط اعلام شده در فراخوان تا ۳۱ مرداد به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

نظر شما