شناسهٔ خبر: 48545614 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

انتقاد کارمندان یک شرکت آمریکایی از بی توجهی نسبت به آزار و اذیت

بیش از هشتصد کارمند شرکت اکتیویژن بلیزارد سازنده بازی‌های ویدئویی در آمریکا، پاسخ مدیران این شرکت به شکایتی در مورد آزار جنسی را زشت و نفرت‌انگیز توصیف کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، صدها کارمند شرکت اکتیویژن بلیزارد از مدیران ارشد خود خواسته‌اند تا بیانیه جدیدی در پاسخ به شکایت از خود در مورد آزار جنسی برخی کارکنان صادر کنند.

این شکایت توسط اداره مسکن و اشتغال عادلانه در کالیفرنیا تقدیم دادگاه شده است. اکتیویژن بلیزارد در بیانیه خود مدعی شده ادعاهای طرح شده در مورد فرهنگ کاری در این شرکت غلط بوده و شامل توصیفات تحریف شده و در بسیاری از موارد نادرست در مورد آن است.

در بیانیه کارکنان این شرکت، پاسخ یادشده نفرت‌انگیز و توهین‌آمیز توصیف شده و از مدیران آن خواسته شده تا به سرعت برای تصحیح این رویه واکنشی مناسب نشان دهند. زیرا این نحوه پاسخ دهی باعث ایجاد جوی در آن می‌شود که ادعاهای آزار جنسی باورپذیر نخواهند بود.

در ادامه این نامه تصریح شده: «مدیران شرکت ما ادعا کرده‌اند که برای محافظت از ما اقداماتی انجام خواهد شد، اما بر مبنای اقدامات حقوقی - و پاسخ‌های رسمی نگران کننده‌ای که متعاقب آن داده شد - دیگر باور نداریم که رهبران ما امنیت کارمندان را بالاتر از منافع خود قرار خواهند داد».

پیش از این ۵۰۰ کارمند این شرکت با برگزاری نشستی آنلاین از طریق نرم افزار زوم خواستار جدیت مدیران آن برای مقابله با آزارهای جنسی شده بودند.

نظر شما