شناسهٔ خبر: 48545395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پنج رویداد جهان

صاحب‌خبر -
آخرین قربانی برج فلوریدا
بقایای «اِستِله هِدایا» ۵۴ ساله آخرین قربانی فروریختن یک برج در فلوریدا شناسایی شد. با این کشف شمار نهایی قربانیان برج دوازده طبقه چمپلین در شهر سرفساید به ۹۸ نفر می‌رسد. تیم‌های جست‌وجو هفته‌ها مشغول گشتن در میان آوار ساختمان بودند اما روز جمعه گفتند که به این عملیات پایان داده‌اند. در آن زمان استله هدایا هنوز مفقود به حساب می‌آمد. مقام‌ها می‌گویند که محل تخریب برج که یک طرف آن روز ۲۴ ژوئن (3 تیر) ریخت اکنون صحنه جنایت به حساب می‌آید. بخش‌های باقیمانده از این ساختمان مسکونی روز پنجم ژوئیه (14 تیر) با استفاده از مواد منفجره تخریب شد.
 
---
 
پایان مأموریت رزمی امریکا در عراق
«جو بایدن» رئیس‌ جمهوری امریکا با اعلام پایان رسمی «مأموریت رزمی» در عراق در پایان سال‌ جاری میلادی گفت، مرحله‌ جدیدی در مناسبات کشورش با بغداد شروع می‌شود. در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ سرباز امریکایی در عراق حضور دارند. نیروهای ایالات متحده در زمان جرج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری سابق این کشور در سال ۲۰۰۳ به عراق اعزام شدند. اعزام این نیروها پس از آن آغاز شد که امریکا رژیم صدام ، رئیس‌جمهوری وقت عراق را به داشتن سلاح‌های کشتار جمعی متهم کرد؛ سلاح‌هایی که بعد از سقوط صدام هرگز در این کشور کشف نشد.
 
 
---
قرنطینه استان 9 میلیونی در چین
به‌رغم اقدامات سخت چین در مقابله با کرونا، کشف ۷۶ مورد جدید  طی یک روز که بیشترین تعداد از آغاز سال جاری است، زنگ خطر را برای مقامات چینی به صدا درآورد. ۴۰ مورد ابتلا در افراد محلی و ۳۶ مورد از خارج از کشور بوده است. طبق اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین از ۴۰ مورد ابتلا افراد محلی، ۳۹ مورد آن در شهر «نانجینگ» مرکز استان «جیانگسو» واقع در شرق چین بوده است و حالا 9 میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان نانجینگ قرنطینه شده و باید برای دومین بار تست کرونا بدهند.
 
 
---
افزایش کرونایی‌های المپیک
کمیته برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو از شناسایی ۷ مبتلای جدید به ویروس کرونا خبر داد. طبق بیانیه کمیته برگزاری المپیک توکیو که امروز سه‌شنبه اعلام شد از ۷ مبتلای جدید دو نفر ورزشکار هستند. به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در المپیک توکیو به ۱۵۵ نفر افزایش پیدا کرد.
 
---
 
غرق شدن 20 زن و کودک در سواحل لیبی
سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد دست‌کم ۵۷ نفر در پی واژگونی یک قایق در آب‌های لیبی و نزدیکی بندر خمس غرق شدند. این بزرگ‌ترین گروه پناهجویانی است که برای رسیدن به اروپا جان خود را در دریا از دست داده‌اند. علت غرق شدن قایق حامل این پناهجویان مشخص نیست. دست‌کم ۲۰ زن و دو کودک در میان افرادی بودند که غرق شده‌اند. مساعد بودن وضع هوا سبب شده تعداد پناهجویانی که با قایق‌های بسیار نامناسب و شلوغ به این سفر خطرناک در دریای مدیترانه می‌روند افزایش یابد. تخمین زده شده در راه این سفر از شمال آفریقا به جنوب اروپا، تاکنون طی امسال ۱۱۰۰ نفر جان باخته‌اند که دو برابر آمار سال ۲۰۲۰ است.

نظر شما