شناسهٔ خبر: 48545321 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تصویب گزارشات حسابرسی سال 94 شهرداری تهران به صورت مشروط

گزارش حسابرسی 4 مجموعه شهرداری تهران به صورت مشروط تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر گزارش حسابرسی 4 مجموعه شهرداری تهران برای سال مالی 94 را قرائت و این گزارشات به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

 

 گزارش حسابرسی شرکت خاکریز آب برای سال مالی 1394

 رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان «گزارش حسابرسی شرکت خاکریز آب برای سال مالی 1394» گفت: به موجب بند ج  ماده 44 آیین نامه مالی شهرداری ها و بند30 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور ‌رسیدگی  نهایی و ممیزی حساب شهرداریها به وسیله شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارشهای مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیریهای لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می گیرد.

او در خصوص حسابرس منتخب شورا گفت: حسابرسی از  شرکت خاکریز آب در سال 1394 توسط موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس (دارای درجه کیفی الف بر اساس رتبه بندی جامعه حسابداران رسمی ایران) انجام شده است.

فراهانی با اشاره به اظهار نظر حسابرس منتخب شورا تصریح کرد:حسابرس منتخب شورا با ذکر 3 بند (بندهای 4 تا 6) به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورتهای مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه کرده است. گزارش مشروط یک نوع اظهار نظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر گردیده و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: علاوه بر این حسابرس منتخب شورا به استثناء آثار موارد مندرج در بندهای ۵ و ۶ و همچنین به‌استثنای آثار احتمالی موارد مندرج دربند ۴، صورت‌های مالی یاد شده در بالا، وضعیت مالی شرکت خاکریز آب (سهامی خاص) در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۴ و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه‌های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب نشان می‌دهدگزارش مطلوب  یک نوع گزارش است که در مواردی که حسابرس به این نتیجه برسد که صورت مالی واحد مورد رسیدگی وضعیت مالی نتایج عملیات و تغییرات در در وضعیت مالی را از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می دهد اظهارنظر مقبول یا تعدیل نشده موقعی صادر می گردد که صورت مالی عاری از تحریف با اهمیت باشد.

او با اشاره به ارزیابی کمیته بودجه و نظارت مالی افزود: در ارزیابی  کلی صورت های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم رعایت شفافیت در صورت های مالی  و نیز مباحث مالیاتی مشاهده شده است ،همچنین عدم پایبندی به رعایت اساسنامه نیز در این سازمان مشهود است. شرکت خاکریز آب مصوبات و الزامات قانونی مصوب شورای اسلامی شهر تهران را نیز رعایت نکرده است.

گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت خاکریز آب برای سال مالی 1394 به صورت مشروط با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید.

 

 

 گزارش حسابرسی شرکت ارتباط مشترک شهر برای سال مالی 1394

فراهانی در ادامه و در جریان  بررسی و ارزیابی گزارش حسابرسی شرکت ارتباط مشترک شهر برای سال مالی ۱۳۹۴ گفت: به موجب بند ج ماده ۴۴ ایین نامه مالی شهرداریها و بند ۳۰ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور رسیدگی نهایی و ممیزی حساب شهرداریها به وسیله شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارشهای مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به

شهردار و پیگیریهای لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می گیرد

او با اشاره به حسابرس منتخب شورا گفت: حسابرسی از شرکت ارتباط مشترک شهر در سال ۱۳۹۴ توسط موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس (دارای درجه کیفی الف بر اساس رتبه بندی جامعه حسابداران رسمی ایران انجام شده است.

فراهانی در خصوص اظهار نظر حسابرس منتخب شورا بیان کرد: حسابرس منتخب شورا با ذکر ۸ بند (بندهای ۴ تا ۱۱) به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورتهای مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه کرده است؛ گزارش مشروط یک نوع اظهار نظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر گردیده و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد. علاوه بر این حسابرس منتخب شورا به استثناء آثار موارد مندرج در بندهای ۱-۴ و ۵ و همچنین به استثناء آثار احتمالی مورد مندرج در بند ۴-۲صورتهای مالی یاد شده، وضعیت مالی شرکت ارتباط مشترک شهر و عملکرد مالی و جریان وجوه نقدی آن را برای سال مالی مزبور از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب ارزیابی کرده است.

او ادامه داد: گزارش مطلوب یک نوع گزارش است که در مواردی که حسابرس به این نتیجه برسد که صورت مالی واحد مورد رسیدگی وضعیت مالی نتایج عملیات و تغییرات در در وضعیت مالی را از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می دهد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به ارزیابی کمیته بودجه و نظارت مالی گفت: در ارزیابی کلی صورت های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم رعایت شفافیت در صورت های مالی و قراردادها و نیز مباحث مالیاتی مشاهده شده است.

گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت ارتباط مشترک شهر برای سال مالی 1394 با 13 رای موافق به صورت مشروط به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

 

 گزارش حسابرسی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه

او همچنین در جریان بررسی و ارزیابی گزارش حسابرسی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای سال مالی ۱۳۹۴» گفت: به موجب بند ج ماده ۴۴ آیین نامه مالی شهرداری ها و بند۳۰ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور رسیدگی نهایی و ممیزی حساب شهرداریها به وسیله شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارشهای مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیریهای لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می گیرد.

او با اشاره به گزارش حسابرس منتخب شورا افزود:  حسابرسی از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در سال ۱۳۹۴ توسط موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس (دارای درجه کیفی الف بر اساس رتبه بندی جامعه حسابداران رسمی ایران انجام شده است.

فراهانی با اشاره به اظهار نظر حسابرس منتخب شورا عنوان کرد:  حسابرس منتخب شورا با ذکر ۱۸ بند (بندهای ۴ تا ۱۵) به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورتهای مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه نموده است؛ گزارش مشروط یک نوع اظهار نظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر گردیده و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد..

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: علاوه بر این حسابرس منتخب شورا به استثناء آثار موارد مندرج در بندهای ۴ الی ۱۳ و همچنین به استثناء آثار احتمالی موارد مندرج در بندهای ۱۴ و ۱۵ وضعیت مالی شرکت راه آهن شهری و حومه (مترو)(سهامی خاص) در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ و عملکرد و جریانهای نقدی آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب ارزیابی کرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: گزارش مطلوب یک نوع گزارش است که در مواردی که حسابرس به این نتیجه برسد که صورت مالی واحد مورد رسیدگی وضعیت مالی نتایج عملیات و تغییرات در در وضعیت مالی را از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان میدهد اظهار نظر مقبول یا تعدیل نشده موقعی صادر می گردد که صورت مالی عاری از تحریف با اهمیت باشد.

او با اشاره به ارزیابی کمیته بودجه و نظارت گفت:  در ارزیابی کلی صورتهای مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم ارائه ی اسناد و مدارک مورد نیاز حسابرسان،

ثبت نادرست حسابها و عدم اصلاح آنها بعد از تغییرات ایجاد شده و نیاز به تعیین تکلیف برای به سرانجام رسیدن موارد معلق مشاهده شده است

گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای سال مالی 1394 با 13 رای موافق به صورت مشروط به تصویب رسید.

 

گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان در سال ۹۴

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جربان بررسی و ارزیابی حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۶ گفت: به موجب بند ج ماده ۴۴ آیین نامه مالی شهرداری ها و بند ۳۰ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور رسیدگی نهایی و ممیزی حساب شهرداری ها به وسیله شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارش های مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیری های لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می گیرد.

او با اشاره به گزارش حسابرس منتخب شورا افزود: حسابرسی از شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در سال ۱۳۹۴ توسط موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس (دارای درجه کیفی الف بر اساس رتبه بندی جامعه حسابداران رسمی ایران انجام شده است.

فراهانی در خصوص اظهار نظر حسابرس منتخب شورا بیان کرد: حسابرس منتخب شورا با ذکر ۹ بند (بندهای ۴ تا ۱۲) به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورتهای مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه کرده است؛ گزارش مشروط یک نوع اظهار نظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر گردیده و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد. علاوه بر این حسابرس منتخب شورا به استثناء آثار موارد مندرج در بندهای ۴ و ۵ فوق، صورتهای مالی یاد شده، وضعیت مالی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران و عملکرد مالی و جریان وجوه نقدی آن را برای سال مالی مزبور از تمام جنبه های با اهمیت، طیق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب ارزیابی کرده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: گزارش مطلوب یک نوع گزارش است که در مواردی که حسابرس به این نتیجه برسد که صورت مالی واحد مورد رسیدگی وضعیت مالی نتایج عملیات و تغییرات در در وضعیت مالی را از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می دهد.

فراهانی با اشاره به ارزیابی کمیته بودجه و نظارت مالی گفت: در ارزیابی کلی صورت های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم رعایت شفافیت در صورت های مالی و قراردادها و نیز مباحث مالیاتی مشاهده شده است.

گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۴ به صورت مشروط با ۱۴ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما