شناسهٔ خبر: 48545268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱۰۰ میلیارد ریال طرح زیربنایی در صحرای باغ لارستان در حال اجراست

لارستان- ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: هم اینک ۱۰ طرح مهم عمرانی و زیربنایی در حوزه های مختلف و با اعتباری افزون بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش صحرای باغ این شهرستان در حال اجراست که بهره برداری از آنها زمینه توسعه و تحول در این بخش را بیش از پیش فراهم می کند.

صاحب‌خبر -

جلیل حسنی روز سه شنبه از چندین طرح عمرانی و زیربنایی در بخش صحرای باغ لارستان بازدید و روند اجرای آنها را خوب و مثبت ارزیابی کرد.

او گفت: برخی از این طرح ها از جمله پروژه های شاخص و تحول آفرین در بخش صحرای باغ لارستان است که با میانگین پیشرفت فیزیکی بین ۴۰ تا بالای ۹۰ درصد در حال اجرا هستند.

سد خاکی تنگ قلات عماد شهر یکی از طرح های مهم و مورد بازدید فرماندار ویژه لارستان و مسئولان محلی بود که این طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد تاکنون افزون بر ۸۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شه است.

مساحت حوزه این سد خاکی ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار است، طول بند خاکی ۲۱۰ متر از نوع همگن، حجم آبگیری سالیانه نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب، ارتفاع بند خاکی ۱۳ متر، حجم عملیات بتن ریزی ۱۷۰ هزار متر مکعب و حجم عملیات خاکریزی با تراکم ۹۵ در صد  ۱۲۴ هزار مترمکعب است.

فرماندار لارستان اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری را با توجه به کاهش بارش و خشکسالی های اخیر از اولویت های اساسی در شهرستان دانست.

خط انتقال گاز به بخش صحرای باغ نیز از دیگر طرح های مهم و زیرنبایی در این بخش بود که به گفته حسنی، این طرح یکی از آرزوهای دیرینه و دغدغه های جدی مردم و ساکنان این منطقه بوده که هم اینک با پیشرفت بالای ۹۰ درصد در حال اجراست.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر عمادشهر، ۱۴ روستای بخش صحرای باغ شامل دیده‌بان، کردشیر، گاوبست، آبکوهی، تل‌ کشی، کارگاه، باغ، کشکویه، ده‌میان، خلور، دشتی، زروان، حسین‌آباد و هرمود از مزایای گاز طبیعی آن بهره‌ مند می‌شوند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: گاز رسانی به بخش صحرای باغ شامل ۳۱۷ کیلومتر شبکه گاز رسانی، ایجاد یک ایستگاه CGS و ۹ دستگاه TBS است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح بیش از سه هزار و ۴۰۰ خانوار در بخش صحرای باغ از مزایای گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

حسنی یادآور شد: اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به بخش صحرای باغ افزون بر یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی است که بزودی مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

فرماندار لارستان همچنین از برخی طرح های در حوزه عمران شهری شامل بلوار ورودی شهرداری به طول یک کیلومتر، جاده کمربندی غرب شهر به طول یک و نیم کیلومتر، جاده دسترسی به غار بنوو،  سالن ورزشی محله اسلام آباد، دیوار سیل بند به طول ۵۰ متر و ساختمان شهرداری با زیربنای ۴۵۰ مترمربع بازدید کرد.

برای اجرای این طرح ها نیز تاکنون اعتباری افزون بر۴۰ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و دولت هزینه شده است.

بخش صحرای باغ با جمعیتی حدود ۱۳ هزار نفر، دارای ۱۲ روستا و هشت آبادی و فاصله مرکز آن با لارستان حدود ۹۵ کیلومتر است.

شهرستان لارستان با جمعیتی افزون بر ۲۳۰ هزار نفر دارای پنج بخش و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

این شهرستان در سال ۱۳۸۸ با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

نظر شما