شناسهٔ خبر: 48545177 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت:

شناخت حقیقت عید غدیر سازنده است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اهمیت و جایگاه عید غدیر، تصریح کرد: شناخت حقیقت عید غدیرخم سازنده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در آستانه فرارسیدن هجدهم ذی الحجه روز عید سعید غدیر، عید امامت و ولایت  امروز مراسم جشنی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محوطه سازمان حج و زیارت برگزار شد.
در این مراسم که آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و مدیران و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان حضور داشتند پس از مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با استناد به روایات، به تبیین اهمیت و جایگاه عید غدیرخم پرداخت و تأکید کرد که شناخت حقیقت عید غدیر سازنده است.
وی گفت: مرحوم علامه امینی می فرماید: در اسلام روایت و حدیثی نداریم که به اندازه حدیث غدیر راوی داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب با بیان اینکه عید غدیر، عیدالله الاکبر است ، افزود: این روز را باید قدر دانسته و به نحوی گرامی بداریم که در ذهن، قلب و دل افراد؛ ویژه شناخته شود.
سرپرست حجاج ایرانی افزود: این روز آن قدر اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) به فرمان خدا ماموریت یافت تا نصب حضرت علی(ع) به امامت و ولایت بر امت را اعلام کند.
وی افزود: روز عید غدیر با روزهای دیگر فرق می کند و به دلیل اهمیت و جایگاه این روز، تعداد بیشتری از بنده هایی که در ماه رمضان بخشیده می شوند، مشمول رحمت الهی قرار می گیرند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به بیان دو روایت از امام صادق و امام رضا(علیهماالسلام) اشاره کرد و به توضیح وظایف افراد درباره عید غدیر پرداخت و با اشاره به افزایش افراد آسیب پذیر در جامعه بدلیل شرایط ناشی از کرونا در کشور، توصیه کرد مؤمنانی که استطاعت دارند در این ایام تا حدی که امکان دارد به حل مشکلات این افراد توجه کنند و اگر کاری می توانند انجام دهند دریغ نکنند.

برچسب‌ها:

نظر شما