شناسهٔ خبر: 48545167 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شرایط آشفته و مبهم کرونایی در انگلیس

حدود یک هفته بعد از لغو تقریبی همه محدودیت‌ها در انگلیس این کشور شرایط مبهم و آشفته کرونایی دارد، به گونه‌ای که کارشناسان درباره پیش بینی چگونگی تداوم اوضاع با هم اختلاف نظر دارند.

صاحب‌خبر -

 روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ" در گزارشی به اوضاع وخیم و آشفته کرونا یی در انگلیس پرداخته و نوشت: تمایل به تزریق واکسن در بین جوانان کاهش می یلبد و کارشناسان درباره پیش بینی چشم اندازه آینده این بحران با هم اختلاف نظر دارند.

در شرایطی که از دوشنبه هفته گذشته تقریبا همه محدودیت ها در انگلیس با پشتوانه واکسیناسیون کاهش چشمگیری داشته است حتی دولت و مشاوران آن هفته گذشته پیش بینی کردند که نرخ مبتلایان جدید در این کشور به صورت مداوم و تهدید آمیز افزایش پیدا خواهد کرد.

"ساجد جاوید"، وزیر بهداشت انگلیس هم پیش بینی کرده که موارد ابتلای روزانه در این کشور از حدود 50 هزار مورد در ماه آگوست به 100 هزار و فراتر از آن هم افزایش یابد.

البته اخیرا موارد ابتلای روزانه در انگلیس کمی کاهش داشته و باعث ابراز خرسندی دولت محافظه کار انگلیس و برخی مخالفان اقدامات قرنطینه‌ای شده است.

در این شرایط پروفسور "پل هانتر" از متخصصان دانشگاه East Anglia اعلام کرده که اوضاع حداقل برای تابستان امسال خوب به نظر می رسد. وی گفت: با این حال باید چند روز دیگر صبر کرد و دید که کاهش شدید محدودیت ها چه عواقبی برای انگلیس خواهد داشت.

وی پیش بینی کرده که این کاهش محدودیت ها مطمئنا به افزایش آمار مبتلایان جدید منجر شود. هانتر در عین حال با اشاره به آغاز تعطیلات مدارس که می تواند مانعی بر سر راه افزایش آمار مبتلایان باشد گفته است: من امیدوارم افزایش بسیار چشمگیری در آمار مبتلایان جدید آن گونه که همه دنیا برای ما پیش بینی می کنند وجود نداشته باشد.

برخی محققان دیگر در انگلیس البته مواضع تردید آمیزتری دارند. آن ها به این مسئله اشاره می کنند که آمار تست گیری ها اخیرا کاهش پیدا کرده که این مسئله ممکن است به مخدوش شدن اوضاع بیانجامد. یک احتمال دیگر هم داده می شود که موج گرمای مداوم هفته گذشته منجر به منتقل شدن زندگی ها به خارج و کاهش آمار مبتلایان اخیر شده باشد.

پروفسور "مارک وولهاوس"، از کارشناسان دولت انگلیس هم همچنان نگران است که تعداد مبتلایان جدید در این کشور افزایش یابد.

وی در این باره گفته است: ما همچنان حدود 8 میلیون بزرگسال داریم که حتی یک دوز واکسن کرونا هم دریافت نکرده اند و البته همه کودکان و نوجوانان زیر 18 سال هم همین طور. این شرایط میدان عمل وسیعی به ویروس می دهد.

پایین آمدن چند روز اخیر آمار مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس در بین مخالفان طرح قرنطینه و اعمال محدودیت هم دوباره امیدهای جدیدی را بیدار کرده مبنی بر اینکه می توان بدون محدودیت و تنها با تکیه بر واکسیناسیون گسترده با این بیماری همه گیر مقابله کرد. بر اساس محاسبات اداره آمار انگلیس 92 درصد بزرگسالان در انگلیس در حال حاضر در بدن خود آنتی بادی کرونایی دارند چه از طریق ابتلا به بیماری و چه از طریق واکسیناسیون.

البته در این شرایط این مسئله که همواره تمایل جوانان به واکسیناسیون کمتر می شود در دولت نگرانی هایی را ایجاد کرده است. همچنین این مشکل که صدها هزار نفر به دلیل ارتباط با افراد آلوده در انگلیس مجبور شده‌اند به قرنطینه بروند هنوز حل نشده است.

بخش های صنعت و اقتصاد در انگلیس هم در این باره هشدار می دهند که در جریان مسائل ایجاد شده در چرخه تولید و تحویل در ماه آگوست همه سوپرمارکت ها ممکن است ورشکست شوند. در ابتدای هفته هم چندین شرکت راه آهن اعلام کرده اند که به دلیل کمبود نیرو مجبور به کاهش قطارهای خود هستند.

 در این میان طی روزهای گذشته همچنان شمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها هم در حال افزایش است و از کمتر از هزار نفر در ماه ژوئن به بیش از 5 هزار نفر افزایش پیدا کرده است. بر اساس آمارهای ارائه شده از طرف نهادهای بهداشتی در حال حاضر روزانه بیش از 900 بیمار کرونایی به بیمارستان های انگلیس تحویل داده می شوند و در برخی شهرها بیمارستان ها به مرزهای پر شدن ظرفیت خود نزدیک شده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس در 24 ساعت اخیر 24950 نفر به کرونا مبتلا شده و 14 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در این کشور 5722298 نفر به کرونا مبتلا شده و 129172 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 

نظر شما