شناسهٔ خبر: 48545046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حاجی‌بابایی: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح بازار همدان جذب شد

گروه استانها_ نماینده مردم همدان گفت: ۱۰۰ میلیارد اعتبار برای بازار همدان و ۲۰ میلیارد اعتبار نیز برای دو مجتمع فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در همدان ،حمیدرضاحاجی بابایی نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه گردشگری در پساکرونا با بیان اینکه مشکل ما نه در حوزه بین‌المللی و ملی بلکه در خود همدان است، اظهار داشت: علاوه بر همت برای معرفی تاریخ و تمدن ایران زمین، ابتدا باید به‌منظور رفع این مشکل، راه‌حل یافت.

وی با بیان اینکه  اقداماتی مانند احداث راه‌آهن، تراموا، اتوبان و غیره در راستای توسعه گردشگری انجام شده اند افزود: باید ابتدا خود همدان را ببینیم و بعد ادعا کنیم دنیا آن را ببیند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به لزوم توجه به نامگذاری همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و آورده‌هایی که این برند، می‌تواند برای همدان داشته باشد عنوان کرد: 620 میلیارد اعتبار برای علوم پزشکی همدان و اجرای پروژه‌های آن جذب شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته اجرای پروژه‌هایی مانند موزه منطقه‌ای غرب کشور و مخزن آن، موزه هنرهای معاصر، دو مجتمع فرهنگی و گردشگری از جمله اقدامات در راستای رونق گردشگری بودند.

نماینده مردم همدان  در مجلس ادامه داد: در دو سال گذشته همدان در حوزه گردشگری سلامت جزو 8 استان نخست کشور بوده است که در این‌ بخش نیز  بیمارستان اکباتان و فاز نخست مرکز ملی سرطان غرب کشور از جمله ظرفیت‌های شاخص این حوزه به شمار می آید.

وی افزود:  200 میلیارد اعتبار برای تکمیل و 250 میلیارد تومان اعتبار نیز برای تجهیز بیمارستان اکباتان جذب شده‌است و این یعنی امسال  این بیمارستان با 330 تختخواب به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه باید کلنگ بیمارستان هزار تختخوابی گردشگری همدان به زمین زده شود گفت: در سال 86 ساخت دو بیمارستان اکباتان و امام(ره) در مجلس مصوب شد که از این دو تنها بیمارستان اکباتان ساخته شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه پروژه بیمارستان امام(ره) درطول سال‌ها از ردیف بودجه حذف و دوباره مصوب شد  که با این کار  پس از راه‌اندازی این بیمارستان تحت عنوان بیمارستان گردشگری، باید خانواده‌ها از خارج از کشور برای درمان و گردشگری به آن مراجعه کنند.

این مقام مسئول با این توضیح که با رونق گردشگری پزشکی و افتتاح بیمارستان های ذکر شده اشتغال به وجود می‌آید مطرح کرد: 100 میلیارد اعتبار برای بازار همدان و 20 میلیارد اعتبار نیز برای دو مجتمع فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به اینکه تعداد هتل‌های همدان از 11 هتل باید به 50 هتل افزایش یابد گفت: با راه اندازی موزه منطقه‌ای غرب و دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام شهر، برای چندین نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

حاجی بابایی با اظهار تأسف از فعال نبودن فرودگاه همدان بیان کرد:  افزود:گاهی یک حرف اختلاف انگیز  توسعه شهر را ماه‌ها عقب می‌اندازد بنابراین باید مثبت حرف زده و کنار هم باشیم.

انتهای پیام/742/ ع

نظر شما