شناسهٔ خبر: 48544988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موانع تولید در کمترین زمان ممکن رفع شود

معاون ‌هماهنگی ‌امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: فلسفه وجودی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، رفع موانع بخش تولید در کمترین زمان ممکن و تقویت صنعت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا شریفی‌نژاد، معاون ‌هماهنگی ‌امور اقتصادی استاندار سمنان ظهر امروز در دویست و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه وجودی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، رفع موانع بخش تولید در کمترین زمان ممکن و تقویت صنعت است.

وی افزود: یکی از ‌موارد مؤثر در بحث رفع موانع تولید، منابع مالی است که بانک‌های عامل باید ظرف مدت مقرر قانونی نسبت به اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل استان اقدام کرده و در صورت مخالفت، طی مدت یک‌ماه گزارش مربوطه را اعلام کنند.

معاون ‌هماهنگی ‌امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: شفافیت، مقدمه عدالت بوده و در زمینه تقویت صنعت و رسیدگی به موانع تولید می‌توان از سیستم‌های رصد اطلاعاتی موجود استفاده کرد.

شریفی‌نژاد عنوان کرد: تعیین‌ تکلیف واحدهای تملیکی و توجه و تمرکز بر طرح‌های نیمه‌تمام‌ با جذب سرمایه‌گذاران جدید از دیگر مؤلفه‌های مؤثر در بحث رفع موانع تولید و تقویت صنعت است که در دستور کار ستاد تسهیل قرار دارد.

وی بیان کرد: بازدهی بازار تولید در کشور با ارائه راهکارهای مناسب نیازمند تقویت است تا جذابیت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به بخش صنعت و تولید را فراهم کند.

معاون ‌هماهنگی ‌امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: تلاش‌های خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران در استان صورت‌گرفته‌ که‌ نیاز است با یک اهتمام ‌همگانی و توجه ویژه، حضور سرمایه‌گذاران در سطح استان با نگاه عدالت محور توزیع شود.

شریفی‌نژاد افزود: تمامی دستگاه‌های عضو کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید با آمادگی کامل در جلسات حضور داشته و نسبت به رفع موانع احساس تکلیف ویژه داشته باشند؛ چرا که ما در برابر موانع تولید مسؤولیم و هیچ‌گونه کوتاهی و تعلل در این حوزه قابل قبول نیست.

وی گفت: فلسفه وجودی ما‌ حمایت،‌ پشتیبانی و مانع‌زدایی در بحث تولید است تا بنگاه‌های اقتصادی بتوانند فعال بوده و با قدرت به کار خود ادامه دهند.

معاون ‌هماهنگی ‌امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: در این جلسه ۶ طرح در بخش صنعت برای دریافت تسهیلات با اعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان با موافقت اعضا، به بانک‌های عامل معرفی شدند.

پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۶۵ طرح از ابتدای سال

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها، از ابتدای سال ۱۴۰۰ در بحث تسهیلات رونق تولید، در مجموع ۱۶۲ طرح به مبلغ ۲۳ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی افزود: تاکنون ۶۵ فقره تسهیلات به ارزش اعتباری یک هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: همچنین بر اساس گزارش تسهیلات رونق تولید سال جاری، ۹۷‌پرونده برای دریافت حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در دست بررسی بانک‌ها است.

تشنه‌دل عنوان کرد: در این جلسه با موافقت اعضای کارگروه، تعداد ۶ طرح صنعتی جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۴۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی بیان کرد: در راستای رفع موانع تولید استان، در این جلسه مشکلات برخی واحد تولیدی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در جهت مانع‌زدایی و رفع مشکلات پیش روی تولید هماهنگی و همکاری لازم با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان داشته باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

نظر شما