شناسهٔ خبر: 48544924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد؛

پرداخت ۷۷ میلیارد به مشاغل آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۷ میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی ظهر سه شنبه در نشست خبری معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: حمایت مالی در بخش حمل و نقل ۶ میلیون و در دیگر بخش ها بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۶۲۲ فقره پرونده با مبلغ ۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سامانه ثبت شده است.

به گفتۀ وی از این تعداد تاکنون به ۵ هزار و ۸۶۴ فقره پرونده، ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تهسیلات داده شده که باعث تثبیت حدود ۸ هزار شغل شده است.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات با سود ۱۲ درصد تا پایان آبان ماه ادامه دارد و بازپرداخت دریافت کنندگان تسهیلات تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.

شناسایی انبارهای ذخیره آرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه در زمینه مشکل آرد در برخی شهرستان ها، گفت: براساس اطلاعات شرکت غله در ۴ ماهه امسال افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته در توزیع آرد وجود داشته و مشکلی وجود ندارد.

عباس جرجانی تصریح کرد: آرد براساس جمعیت توزیع می شود و مشکل ما نیازهای غیرمتعارفی است که وجود دارد و در ۴ شهرستان مرزی حتی مازاد توزیع شده است.

وی بیان کرد: با این وجود برخی آرد خریداری شده را به نان خشک تبدیل می کنند که مشکل کشوری است و با قیمت بالاتری برای خوراک دام عرضه می کنند، همچنین سهمیه ۴ نانوایی به دلیل اخطار کاهش داشته است.

به گفتۀ وی برخی انبارها نیز با همکاری نیروی انتظامی شناسایی شده است که ذخیره داشته اند و ضبط و ثبت شده اند که این عوامل خود باعث کمبود آرد شده است.

این مقام مسئول اعلام کرد: هیچ گونه مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم و مردم نباید نگران این موارد باشند.

جرجانی در پاسخ به مشکل حقوق دولتی معادن در استان هم بیان کرد: مشکل کشوری است و در استان های محرومی مانند خراسان جنوبی باید تغییراتی داده شود و از طریق مجلس موضوع را باید پیگیری کرد.

نظر شما