شناسهٔ خبر: 48544822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده کنگاور: بسیاری از قوانین مصوب مجلس کاربردی نیست

تهران- ایرنا- نماینده مردم کنگاور گفت: بسیاری از قوانینی که در مجلس تصویب می شود کاربردی نیست، به درد مردم نمی‌خورد و در بُعد نظارت هم موثر عمل نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی رضایی در نشست علنی امروز -سه شنبه - در نطق میان دستور خود گفت: از زمانی که دولت‌ها با شعار کوچک سازی دولت درب استخدام را بسته اند، ببینید چه میزان از خواص، با رانت و پارتی کارمند دولت شده اند.

نماینده مردم کنگاور،صحنه و هرسین در مجلس با اشاره به بحران آب گفت: خشکسالی امسال در ۵۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، قبل از اینکه مشکلی پیش بیاید و همه غافلگیر شوند باید شرایط خاص را پیش بینی و برنامه ریزی کرد، توجه به شرایط اقلیمی ایران و خشکسالی، روان آب‌ها و سد سازی باید در برنامه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: گرانی کالا و خدمات، معیشت به خطر افتاده طبقه ضعیف، گرانی نان، مصالح ساختمانی، کالاهای اساسی وظیفه دولت آینده را سنگین می کند، امروزه اقتصاد ما در شرایط جنگی قرار دارد به عبارتی دیگر در جنگ اقتصادی هستیم، ولی بن‌بست نداریم.

 وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و بخشی هم ناشی از سوء مدیریت است، گفت: در مقابل ضعف مشهود حوزه اقتصاد، شاهد اقتدار سیاسی و بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم به طوری در معادلات منطقه ای و بین المللی تاثیرگذار هستیم، مولفه های اقتدار و بازدارندگی کشور در سطح بالایی قرار دارد  و همینها فکر طمع ورزی به این آب و خاک را سلب کرده است.

نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشوری که در نظام بین الملل جایگاهی قابل احترام دارد، نباید به لحاظ اقتصادی آنقدر شکننده باشد که فریاد اعتراض مردم بلند شود، طبقه ضعیف فقط مشمولین کمیته امداد و بهزیستی نیستند، افراد و خانواده‌های آبرومند دیگری هستند که جزو کمیته امداد و بهزیستی نیستند ولی به مراتب از آنها ضعیف‌ترند و دولت آینده حتما باید به این بخش از جامعه توجه جدی داشته باشد.

نماینده کنگاور در مجلس با بیان اینکه ما نمایندگان سوگند یاد کرده ایم از مردم دفاع کنیم و حرف مردم را به گوش مسوولان برسانیم، گفت: بی توجهی به معیشت مردم قابل قبول نیست، بسیاری از قوانینی که در مجلس تصویب می شود کاربردی نیست، به درد مردم نمی خورد و در بُعد نظارت هم موثر عمل نشده است اگر خوب عمل می کردیم شاهد اعتراض مردم نبودیم. بنابراین هم مجلس و هم دولت قصور داشته ایم و باید بپذیریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اجرای کامل رتبه بندی فرهنگیان، نه اجرای ناقص و اعمال آخرین مدرک تحصیلی آنان و بهره مندی از همترازی ۸۰ درصد حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه ها در خواست قشر فرهنگی جامعه است، چرا که فرهنگیان به تناسب وظایف محوله حقوق و مزایا دریافت نمی‌کنند و کماکان وزارت آموزش و پروش حیاط خلوت سیاسیون است. جمعیت بالای فرهنگیان را نباید دلیلی برای نبود بودجه به حساب آورد.

رضایی با اشاره به مواد جا مانده از قانون جامع ایثارگران، بیان داشت: از دولت آینده انتظار می رود به خواسته به حق جامعه بزرگ ایثارگران، خانواده معظم شهدا،  جانبازان، رزمندگان و آزادگان جامه عمل بپوشاند و برخی از مواد این قانون که جامانده یا دولت قبل اجرا نکرده ابلاغ و اجرا کند تا موجبات رضایتمندی ایثارگران فراهم شود.

 وی همچنین خواستار اولویت دهی در بررسی وضعیت معیشتی و رنج آور جانبازان کمتر از ۲۵ درصد و رزمندگان کمتر از ۶ ماه شد.

نظر شما