شناسهٔ خبر: 48544758 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عید غدیر خم در ارومیه؛

توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم/پخت آش نذری در ۱۴۰ محله

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از پخت آش نذری در ۱۴۰ محله و توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم در سطح شهر ارومیه در روز عید غدیر خم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، امروز در آستانه عید سعید غدیر خم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سال‌های گذشته کار‌های چشم‌گیری برای برگزاری مراسم عید غدیر در ارومیه صورت نمی‌گرفت، گفت: ستاد مردمی غدیر در سازمان تبلیغات اسلامی با هدف همفکری و هم افزایی فعالان فرهنگی شهر و استان راه اندازی شد و در این راستا پنج کمیته آغاز به کار کرده است.

او افزود: مقرر شده است که خیابان شهید سلیمانی ارومیه به عنوان خیابان نمونه مرکزی برای فعالیت‌های غدیر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تزئین و برنامه‌های مختلف در آن جا در دهه ولایت و روز غدیر برگزار شود.

حجت الاسلام امامی افزود: با توجه به توصیه‌های اکید روایات بر اطعام روز غدیر، طبخ غذا و آش نذری در برنامه ستاد مردمی غدیر قرار دارد که تاکنون مقرر شده در بیش از ۱۴۰ محله آش نذری و نزدیک به ۲۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین مردم و نیازمندان توزیع شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: برخی مجموعه‌ها و هیئات‌های مذهبی در زمینه‌های مختلف در بحث غدیر فعال بوده و هدف ستاد مردمی غدیر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای نشان دادن این واقعه عظیم است.

او در ادامه به برگزاری پویش ذکر علی عباده، خطبه خوانی غدیر، علی گویان و نشر ادبیات غدیر و فضائل امام علی و همچنین استفاده از ظرفیت اهل سنت برای معرفی فضائل امام علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ کتب مختلفی در فضائل مولی الموحدین امیرالمومنین علی (ع) نوشته شده است و ستاد مردمی غدیر در نظر دارد از این ظرفیت برای بیان فضائل امام علی(ع) و تبیین فضائل آن حضرت استفاده کند.

حجت الاسلام امامی در ادامه به راه اندازی پویش نذر خدمت نیز اشاره کرد و گفت: هر کسی در هر شغلی است در روز غدیر و ایام ولایت می‌تواند تمام یا بخشی از کار‌های خود را به صورت صلواتی انجام دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: چراغانی و آذین بندی بازار با همکاری کسبه و بازاریان در شب و روز عید غدیر و سخنرانی به مناسبت دهه ولایت که از روز پنج شنبه هر روز در مسجد سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های این ستاد برای عید غدیر است.

انتهای پیام/گ

نظر شما