شناسهٔ خبر: 48544595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرایط بحرانی تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به شرایط بحرانی رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی کیانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در دوره اوج‌گیری پنجم این ویروس و در روز‌های اخیر افزایشی چشمگیر یافته و تا حد بحران پیش رفته است.

او افزود: با کمال تاسف در شرایط کنونی آمار‌ها حکایت از افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در بخش‌های سرپایی، بستری و فوتی در خراسان رضوی دارد که به لحاظ تعداد قابل مقایسه با چهار دوره اوج پشت سر گذاشته شده نیست.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی بدون اشاره به آماری از تعداد بستری شدگان در این زمینه، ادامه داد: ما اکنون در حال حرکت به سمت قله اوج‌گیری پنجم کرونا در خراسان رضوی هستیم و روز‌های سختی را پیش روی داریم.

بیشتر بخوانید

کیانی بیان کرد: اوج‌گیری پنجم کرونا در خراسان رضوی تفاوت‌هایی با چهار اوج‌گیری قبلی دارد که از آن جمله می‌توان به سرایت پذیری بالا، صفر نشدن فاصله بین ۲ اوج‌گیری چهارم و پنجم و همچنین پایین آمدن سن ابتلا اشاره کرد.

او با اشاره به کاهش مرگ و میر کرونا در بین سالمندان تصریح کرد: پیش از این میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در سنین بالای ۷۰ سال به میزان ۵۴ درصد بود که با انجام واکسیناسیون این تعداد اکنون به نصف رسیده است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی واکسیناسیون را از راهکار‌های مهم مقابله با ویروس کرونا عنوان و تاکید کرد: از مردم انتظار داریم به محض دریافت پیامک دعوت به واکسن هر چه سریع‌تر واکسن خود را دریافت کنند.

کیانی اظهار کرد: عوارض ناشی از واکسن کرونا بسیار اندک است و در عوض فواید بسیاری دارد و خطر بدحال شدن بیمار و مرگ و میر را حتی در صورت ابتلای مجدد از بین می‌برد.

او افزود: طبق بررسی‌های انجام شده از ۵۰۲ هزار دوز واکسن تزریق شده در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها ۳۰۰ نفر دچار عارضه شده اند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: در شرایط کنونی هر فرد نسبت به رعایت ‌دستورالعمل‌های بهداشتی مسئولیت اجتماعی برعهده دارد و این در حالی است که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم اکنون به زیر ۵۰ درصد رسیده است و تا وضعیت مطلوب که ۸۰ درصد است فاصله زیادی داریم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

نظر شما