شناسهٔ خبر: 48544578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 استان اردبیل؛

هدف بیانیه گام دوم انقلاب دستیابی به تمدن نوین اسلامی است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 با عنوان اینکه هدف بیانیه گام دوم انقلاب دستیابی به تمدن نوین اسلامی است، گفت: هدف از تعلیم و تربیت تمام ساحتی تربیت جوانان چندساحتی و به دور از تک بعدی بودن با داشتن روحیه پژوهشگری و علمی ،خلاق،مومن و .... برای دستیابی به پیشرفت در شان و منزلت ایران اسلامی است .

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، کمال اطمینان در حاشیه سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، تصریح کرد: توجه به حوزه علم آموزی و اخلاق مداری جوانان و پژوهش رمز تمدن نوین اسلامی است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره فرموده اند. از این رو برای رسیدن به این اهداف، جوانان به عنوان سرمایه های کشور باید قله های رفیع پیشرفت و اقتدار را از نظر علمی و تربیتی بپیمایند تا توسعه کشور را رقم بزنند.

اطمینان با بیان اینکه در شرایط فعلی تا زمانی که انتهای مسیر آموزش و پرورش به کنکور ختم شود آموزش تستی و کنکورمحور، هر طرح مهارت آموزی را بی اثر خواهد نمود، پیشنهاد داد، در دوره اول متوسطه با کاهش ساعت درس های تئوری به ۲۴ساعت، ۶ساعت بصورت ۱روز کامل به دروس مهارتی، بوم و طرح مهارت آموزی اختصاص داده شود و هر دانش آموز در طول۳سال حداقل یک مهارت شغلی و فنی، یک مهارت هنری یا مهارت زندگی را یاد بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: تحلیل نتایج امتحانات نهایی نشان می دهد آموزش مجازی تاثیر چندانی در افت تحصیلی دانش آموزان با ضریب هوشی بالا و علاقمند به تحصیل نداشته و برعکس باعث یادگیری قسمت اعظم مباحث درسی به روش یادگیری معکوس توسط آنها شده اما از سایر ساحت های تربیتی غفلت شده است؛ و در مورد دانش آموزان مدارس عادی بویژه دانش آموزان محروم، باعث افت تحصیلی بصورت معنادار شده است که حتی در مواردی با مشاهده میانگین کلاسی پایین، کم اثر بودن تدریس یک ساله مشاهده می شود لذا لازم است موقعیت های یادگیری مناسب برای این تیپ دانش آموزان ایجاد  شود.

نظر شما