شناسهٔ خبر: 48544537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در لامرد محقق شد؛

اشتغال ۳۴۰ کارآموز فنی و حرفه ای در صنایع نفت و گاز و آلومینیوم

لامرد - رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لامرد گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳۴۰ نفر از کارآموزان فنی و حرفه ای در صنایع نفت و گاز و آلومینیوم شهرستان به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

صاحب‌خبر -

سیدموسی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از ۱۱۵۰ نفر در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شهرستان لامرد آموزش‌های تخصصی را کسب کرده‌اند که بیش از ۳۴۰ نفر از کارآموزان در صنایع نفت و گاز و آلومینیوم شهرستان به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

وی گفت: در حال حاضر مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لامرد در رشته‌های تعمیر لوازم سرد کننده خانگی وتجاری، لوله کشی گاز، جوش کاری آرگون، جوشکاری برق صنعتی، مونتاژکار، نصب تابلوهای پی ال سی، دوره‌های کشاورزی شامل کشت گلخانه‌ای، پرورش قارچ و زنبور عسل در حال آموزش به علاقمندان است.

موسوی گفت: همه دوره‌هایی که در فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود به صورت رایگان است و در تفاهم نامه‌ای که با صنایع فعال در منطقه منعقد شده است، فارغ التحصیلان آموزش دیده در فنی و حرفه‌ای می‌توانند در کارخانه‌های مختلف منطقه مشغول به کار شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لامرد گفت: علاوه بر دوره‌های مراکز فنی و حرفه‌ای تعدادی از آموزشگاه‌های بخش خصوصی که مجوز فعالیت خود را از مرکز ما دریافت کرده‌اند نیز در حوزه فرهنگ وهنر، حرفه‌های خوشه صنعت، خدمات تغذیه‌ای مشغول به آموزش هنرجویان لامردی هستند.

موسوی همچنین با اشاره به مزایای دانش آموختگان در مراکز فنی و حرفه‌ای نیز گفت: کارآموزانی که گواهینامه مهارتی دریافت می‌کنند به خصوص در رشته‌های آرایش و پیرایش، خیاطی، هویه کاری، قالی بافی، و گلیم بافی که نیازمند تسهیلات بانکی برای ایجاد کارگاه‌های خود هستند به بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی امید برای دریافت تسهیلات کم بهره معرفی می‌شوند.

نظر شما