شناسهٔ خبر: 48543807 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عیدانه‌های شبکه فارس به مناسبت عید سعید غدیر خم

صداوسیمای مرکز فارس برنامه‌های متنوع، شاد و سرگرم کننده متعددی را برای شب و روز عید غدیر خم تدارک دیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا باغبانمنش معاون سیمای مرکز فارس در جمع خبرنگاران، گفت: سیمای فارس با برنامه «شب عاشقان» چهارشنبه و پنج شنبه ۶ و ۷ مرداد ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۱۰۰ دقیقه با حضور شعرای بین المللی غدیر و خوانندگان مطرح کشور و چهره‌های فرهنگی، علمی و هنری شناخته شده از آرامگاه حافظ مهمان خانه‌های مردم است.

او افزود: این برنامه به طور همزمان از شبکه فارس و برخی شبکه‌های استانی از جمله سیمای مرکز کیش زنده روی آنتن می‌رود.

باغبانمنش گفت: برنامه «خوشا شیراز» ویژه عید غدیر صبح جمعه ۸ مرداد با حضور خوانندگان و هنرپیشه‌های مطرح کشور ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ از باغ ارم شیراز زنده از شبکه‌های فارس و شما پخش می‌شود.

معاون سیمای مرکز فارس با بیان اینکه برنامه «کاشانه مهر» ویژه عید غدیر پنج شنبه ۷ مرداد ساعت ۱۰ تا ۱۱:۴۰ زنده مهمان مخاطبان سیمای فارس است افزود: پخش فیلم سینمایی کمدی «سکسکه» پنج شنبه ۷ مرداد ساعت ۲۳:۵۵، برنامه «گمپ گلا» ویژه عید غدیر، تولید و پخش سرود از گروه‌های مختلف استان در خصوص غدیر از شهرستان‌های آباده، گراش، جهرم و کازرون، پویش «عشق بندگی» از تولیدات کاربرساخته در قالب عکس و فیلم و دلنوشته، عکس نگار به اسم مخاطبان، پخش مولودی، موشن گرافی، ویژه برنامه‌های غدیری شو، شمس ولایت، از غدیر تا مباهله، فراز‌های از خطبه غدیر و فضایل و اعمال روز عید غدیر از دیگر برنامه سیمای فارس در شب و روز عید غدیر است.

او افزود: تولید سرودی بنام امام خامنه‌ای از تولیدات واحد موسیقی صداوسیمای فارس که به صورت موزیک تصویر تهیه شده و نیز پخش فتوکلیپ ولایت از دیگر برنامه‌های سیمای فارس در روز عید غدیر است.

رادیو فارس هم با ویژه برنامه‌های شاد و نشاط آوری مهمان خانه‌های شنوندگان فارس است. به گفته معاون صدای مرکز فارس برنامه‌های «پسین دلگشا» چهارشنبه ۶ مرداد ساعت ۱۸ تا ۱۹ و «نارنجستان» پنج شنبه ۷ مرداد ساعت ۹ تا ۱۱ زنده شنوندگان فارس را در شب و روز عید غدیر همراهی می‌کند.

یاسر جمالی افزود: برنامه‌های «جام ولا» ساعت ۷:۱۰ پنج شنبه ۷ مرداد، «دریا در غدیر» ساعت ۱۵ پنج شنبه ۷ مرداد، «قلب غدیر» ساعت ۱۹:۳۰ پنج شنبه ۷ مرداد،

«دولت عشق» ساعت ۲۲:۳۰ پنج شنبه ۷ مرداد، عید ولایت ساعت ۱۷:۲۰ چهارشنبه ۶ مرداد، در مقام آفتاب ساعت ۱۹:۳۰ چهارشنبه ۶ مرداد و پیک بشارت ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه ۶ مرداد از دیگر برنامه‌های رادیو فارس به مناسبت عید سعید غدیر خم است.

ابوالحسن کرمی معاون خبر فارس هم با بیان اینکه گزارش‌هایی به مناسبت عید غدیر در دستور کار این معاونت قرار دارد افزود: جشن و شادی مردم با برپایی آیین‌ها و ابتکارات و خلاقیت شهروندان در برپایی جشن عید غدیر متناسب با شرایط کرونایی از مهمترین گزارش‌های در نظر گرفته شده در بخش‌های خبری صداوسیمای فارس است.

معاون فضای مجازی مرکز فارس هم گفت: معاونت فضای مجازی به مناسبت عید سعید غدیرخم پویشی با عنوان «به عشق علی» راه اندازی کرده است افزود: در این پویش مخاطبان می‌توانند کار‌های عام المنفعه‌ای از جمله بخشودگی یا عدم افزایش اجاره بها، تهیه بسته‌های حمایتی برای نیازمندان، نذورات، آذین با پرچم و هر اقدام دیگری که برای عرض ارادت به حضرت امیرالمومنین علیه السلام انجام می‌دهند را در قالب عکس، ویدیو یا پیام متنی به شماره ۰۹۱۷۲۰۳۰۹۶۰ درفضای مجازی ارسال کنند تا از سیمای فارس و رادیو نما پخش و در فضای مجازی منتشر شود.

علی خورشید سوار افزود: تقطیع و انتشار برنامه‌های سیمای فارس و بارگذاری در سایت صداوسیمای مرکز فارس، تهیه کلیپ، موشن گرافی و بنر ویژه عید غدیر از مهمترین برنامه‌های معاونت فضای مجازی مرکز فارس به مناسبت عید سعید غدیرخم است.

مسئول واحد شعر و موسیقی مرکز فارس هم گفت: به مناسبت عید غدیر تولید یک قطعه ارکسترال با موضوع ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام با نام دریای سخاوت در واحد شعر و موسیقی مرکز فارس تولید شده است.

حمیدرضا لطف الهی افزود: این اثر با شعری از محمد علی فروزش، آهنگسازی حسن صفری، تنظیم مهدی زارع، صدابرداری علیرضا فخارپور و همراهی گروه کر و تک خوان تولید شده است.

او افزود: این قطعه موسیقی به مناسبت عید غدیر خم از شبکه‌های سراسری رسانه ملی پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما