شناسهٔ خبر: 48541966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی:

زنگ خطر جدی برای وضعیت کرونایی دشتی به صدا در آمد

بوشهر-ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان بسیار نگران کننده و آمار مبتلایان رو به افزایش است طوریکه زنگ خطر جدی به صدا درآمده است.

صاحب‌خبر -

پرویز احمدی روز سه شنبه درگفت گو با ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ مورد جدید کرونا مثبت در دشتی شناسایی شده و۳۴ مورد بستری در بخش کرونا داشته ایم که این آمار یک رکورد در شهرستان دشتی است.

وی اضافه کرد: تعداد فوتی ها کرونا در شهرستان  دشتی به ۸۸ نفر رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: گزارش‌ها از  زنگ‌ خطر جدی برای روزهای سخت جدال با کووید-۱۹ در این شهرستان  خبر می‌دهند.

وی با ابراز نگرانی از سیر صعودی مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر تصریح کرد: عوامل متعددی از جمله ادامه روند برگزاری مجالس مهمانی و دورهمی و انجام سفر به مناطق مختلف کشور بویژه از طربق تورهای مسافرتی در ایجاد شرایط بحرانی موجود نقش مهم و اساسی داشته‌اند.

احمدی  با اشاره به اجرای فاز دوم واکسیناسیون کووید-۱۹ در نقاط مختلف شهرستان دشتی افزود: واکسیناسیون عمومی همراه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی عموم  به محدودیت‌های وضع شده کرونایی می تواند زمینه‌ساز قطع زنجیره‌های انتقال کرونا شود.

وی با اشاره به قرار داشتن شهرستان دشتی در وضعیت قرمز کرونایی گفت: مدافعان سلامت با تمام توان در حال مقابله با  پاندمی مرگبار کووید-۱۹ هستند و در این جدال سخت و نفس‌گیر خواستار همراهی و تعامل همه جانبه مردم به منظور گذار از این شرایط بحرانی هستند.

احمدی بیان کرد:  فاز دوم واکسیناسیون کووید۱۹ ویژه افراد بالای ۵۰ سال در نقاط مختلف شهرستان دشتی در حال اجراست و از روز گذشته واکسیناسیون افراد ۴۸ سال به بالا نیز در سطح  شهرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در زمان  حاضر ۷۲ درصد افراد ۶۰ سال به بالا در سطح شهرستان واکسناسیون شده اند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم مردم توصیه های پزشکان را رعایت و از این فرصت واکسیناسیون در جهت ایمنی خود استفاده کنند .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: هم اکنون هفت مرکز درمانی در سطح شهرستان به صورت صبح و عصر عملیات واکسیناسیون انجام می دهند که از این تعداد دو مرکز در شهر خورموج است.

نظر شما