شناسهٔ خبر: 48541429 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

برنامه‌ای برای قطع آب وجود ندارد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: برنامه‌ای برای قطع آب نداریم و البته ۷۰ درصد مشترکان صرفه جویی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش دما که در بیشتر مناطق کشور اتفاق افتاد، خوشبختانه طی برنامه ریزی‌های انجام شده مشکلی خاصی گزارش نشد.

او ادامه داد: در حال حاضر در ۳۰۰ شهر کشور میزان تولید و مصرف یکی است و مشکلی از نظر تامین آب شرب نداریم، ولی ۸ هزار روستا در سطح کشور وجود دارند که با تانکر آبرسانی می‌شوند.

جانباز بیان کرد: در طی ۵۲ ساله گذشته خشک‌ترین سال را امسال به دلیل کاهش بارندگی داشته‌ایم و در حال رصد هستیم تا کمترین مشکل در آبرسانی به شهر و روستاها را داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: در طی روزهای گذشته اعتبارات خوبی از خزانه دریافت کردیم که در خوزستان به دلیل کمبود آب در سدها در بخش عمده کشاورزی و احشام مورد استفاده قرار گرفت.

او گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده دبی خروجی سدهای خوزستان برای تامین آب در پاییز کافی است، اما متاسفانه ۷۰۲ روستا در خوزستان مشکل آب دارند که امید است با هماهنگی مسئولان این مشکل حل شود. همچنین قرار است تا پایان سال مشکل آب ۵۰۰ روستا حل شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: متاسفانه میزان مخازن سدهای تهران نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. امیدواریم با مدیریت صحیح، دقیق و مصرف بهینه مشترکان مشکل خاصی تا آغاز بارش‌ها نداشته باشیم.

او در خصوص قطع آب مشترکان پرمصرف گفت: ما برنامه‌ای در این خصوص نداریم، ولی در این خصوص ۷۰ درصد مشترکان هم در زمینه آب مصرف را رعایت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما