شناسهٔ خبر: 48540562 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

افشاردوست:

والیبال ایران توانایی صعود به فینال المپیک را دارد

مهر

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال با بیان این که ملی پوشان باید آرامش کافی در دیدار با کانادا را داشته باشند، گفت: ایران توانایی صعود به فینال بازی های المپیک را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمود افشار دوست درباره بازی های تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی بازی های المپیک گفت: دو پیروزی تیم ملی به ویژه شکست تیم لهستان را تبریک می گویم. صرفاً نه به خاطر پیروزی ها بلکه به خاطر شرایط بهتری که از والیبال ایران نسبت به مسابقات VNL مشاهده کردیم. الکنو به ترکیب ایده آلی دست یافته و از بازیکنان با تجربه در ترکیب استفاده کرد. بازیکنانی که چند سالی در کنار هم حضور داشتند و میثم صالحی بازیکن تازه وارد به ترتیب بود.

وی افزود: مشخص است نقاط ضعف تیم ملی در VNL برطرف و با استفاده از ترکیب های مختلف در لیگ ملت ها، امروز در المپیک شاهد ترکیب ایده آلی هستیم. در دو بازی گذشته در همه قسمت ها عملکرد خوبی داشتیم. سرویس های پرشی امیدوار کننده ای زدیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال تصریح کرد: دریافت های اول بسیار عالی بود و کمک کرد توپ ها به خوبی به سعید معروف برسد و او بازیکنان را تغذیه کند. در کنار بعد فنی، همدلی میان بازیکنان بسیار خوب بود و این یکی از امتیازات مثبت برای تیم در مسابقات آینده خواهد بود.

افشاردوست در مورد بازی مقابل کانادا، تأکید کرد: هر تیمی که در المپیک حضور دارد، تیم خوبی است. تیم ضعیف و معمولی در المپیک نداریم و همه آنها در قاره خودشان تیم قدرتمندی بودند که جواز حضور در المپیک را کسب کردند. تیمی که هدف آن کسب سکوی المپیک است باید تمام بازی ها را در حکم بازی فینال بداند. باید بازی به بازی پیش برویم و برای هر یک استراتژی خاصی تعریف شود.

وی ادامه داد: کانادا تیم خوبی است. همانطور که می دانید آنها نیز مانند آمریکا تیم های باشگاهی ندارند و بیشتر باشگاهی هستند و به همین دلیل نوع والیبال کانادا به آمریکا شباهت دارد و حملات خوبی دارند. پس برای موفقیت لازم است که ابتدا حمله آنها را مختل کنیم و این کار با زدن سرویس های خوب ممکن است تا دریافت اول کانادا دچار مشکل شود و سپس اسپوکرهای آنها را از کار بیندازیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال اضافه کرد: با توجه به شرایطی که ملی پوشان در بازی اول و دوم نشان دادند و اینکه از آمادگی ذهنی و روانی خوبی برخوردار هستند، می توانیم مقابل کانادا پیروز شویم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که بچه ها نباید تحت تأثیر قرار گیرند. اگر کانادا انتحاری بازی کرد و تیم ملی را تحت فشار قرار داد نباید بازی را واگذار کنیم بلکه باید با آرامش و صبوری از زیر فشار بیرون بیاییم.

افشار دوست گفت: همانطور که در بازی تیم های برزیل و آرژانتین شاهد بودیم، برزیل به خوبی و با آرامش توانست از زیر بار فشار آرژانتین بیرون بیاید و در نهایت به پیروزی برسد. همانطور که ملی پوشان در بعضی از لحظات بازی با لهستان، تحت فشار بودند اما توانستند به خوبی آن را کنترل کنند. پس اگر کانادا تیم را تحت فشار گذاشت با صبوری و آرامش باید شرایط را کنترل کنیم. با عملکردی که ملی پوشان در بازی مقابل لهستان نشان دادند ما حتی می توانیم به فینال بازی ها صعود کنیم.

نظر شما