شناسهٔ خبر: 48540255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تا جمعه

بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیلاب ناگهانی

باتقویت سامانه بارشی ، احتمال آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه و سیلاب ناگهانی مورد انتظار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزگلستان، کارشناس هواشناسی گلستان گفت:با تقویت جریانات شمالی در سطح زمین و در لایه‌های فوقانی جو رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد شدید و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.
مهدیه اصحابی افزود: با توجه به این که حجم قابل توجهی از بارش در کمتر از دو روز اتفاق می‌افتد بنابراین آبگرفتگی معابر، وقوع رواناب، بالاآمدن آب رودخانه و در پی آن سیلاب ناگهانی مورد انتظار است.

او گفت: دمای هوا از فردا تا جمعه کاهش محسوسی پیدا می‌کند و هوای خنکی براستان حاکم می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_6765854"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3176229/6765854?width=400&height=300"></script></div>

شرکت آب منطقه‌ای گلستان با توجه به احتمال وقوع سیلاب از هم استانی‌ها خواست؛ در حاشیه رودخانه‌های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مخازن سد‌ها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری کنند.

هم چنین اداره کل هواشناسی گلستان برای صیادان و ساحل نشینان طی روز‌های پایانی هفته هشدار دریایی صادر کرد.
توصیه هواشناسی دریایی این است که وضع دریا از فردا تا جمعه برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست بنابراین صیادان تمهیدات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

وزش شدید باد با حداکثر سرعت گاهی بیش از ۶۵ کیلومتر بر ساعت، مواج و متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر بین یک تا ۳ متر از پیامد‌های سامانه بارشی در استان است.

این سامانه صبح روز جمعه به فعالیت خود پایان می‌دهد.

نظر شما