شناسهٔ خبر: 48540177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون علمی رئیس جمهور: شناخت جایگاه آموزش و دانشگاه در گرو اقتصاد دانش‌بنیان است

گروه استان‌ها - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اقتصاد دانش‌بنیان زیست‌بومی است که باعث می‌شود آموزش شناخته شود و دانشگاه‌ها جایگاه خود را پیدا کنند زیرا دانشگاه‌ها محور توسعه دانش و آموزش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، سورنا ستاری ظهر امروز در آیین واگذاری زمین به شرکت‌های شهرک صنعتی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در گذشته توسعه به صورت سخت‌افزاری بود اما پس از آن نرم ‌افزاری و اکنون فرهنگ توسعه از اهمیت بسیاری برخوردار است که بستر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

وی افزود: باید اکوسیستم بین مراکز دانش‌بنیان،  پارک علم  فناوری،  مراکز صنعتی و مراکز تصمیم‌گیری شکل گیرد و مردم باید تفاوت بین وجود دانشگاه و هیات علمی و نبود آن را در زندگی خود احساس کنند چراکه هزینه بسیاری از مردم صرف آموزش می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان داشت: اقتصاد دانش‌بنیان زیست‌بومی است که باعث می‌شود آموزش شناخته شود و دانشگاه‌ها جایگاه خود را پیدا کنند زیرا دانشگاه‌ها محور توسعه دانش و آموزش هستند.

ستاری عنوان داشت: کارخانجات و نواحی نوآورانه اطراف دانشگاه‌ها اجزای جدیدی هستند که به سیستم نوآوری نقش می‌زنند و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی باید10 برابر باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید تغییر ایجاد کنند، تصریح کرد: محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است، از تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و مراکز مربوطه باید محصول تولید شود چرا که محصول اثرگذار است و میزان هکتار اختصاص یافته به شرکت‌ها اهمیت ندارد بلکه باید ارزش افزوده و محصول تولید شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان باید با ماهیت مشخص فعال شود، گفت: با محصولات دانش‌بنیان می‌توان ارزش افزوده بسیار زیادی ایجاد کرد که اقتصاد تک محصولی را کاهش دهد.

ستاری خاطرنشان کرد: هزینه جاری شرکت‌های پردیس کشور 10 میلیارد تومان است و زمانی که به فرهنگ توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برسیم می‌توانیم این‌گونه به رشد برسیم، در استان چهارمحال و بختیاری گرچه توسعه این شرکت‌ها دیر آغاز شد اما رشد بسیار خوبی داشته و زیرساخت‌های دانشگاهی و پژوهشی بسیار مطلوبی وجود دارد که زیرساخت توسعه بوده و باید با توجه به مدل‌های سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهی بومی‌سازی و استفاده شوند.

گفتنی است در پایان این برنامه سند زمین‌های متقاضیان اراضی شرکت‌های دانش‌بنیان به آن‌ها اعطا شد.

انتهای پیام/7540/ی

 

نظر شما